پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روز خبرنگار

حوزه/ اگر مسئول و دستگاهی بداند که هدف از پی گیری و مطالبه گری رسانه و خبرنگار برطرف کردن درد مردم است، حتما وارد میدان می شود و برای رفع مشکلات همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

آیت الله محسن فقیهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک روز خبرنگار و اطلاع رسانی، بر نقش رسانه حوزه در ترویج مبانی دینی و ارزشی، ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش آسیب های اجتماعی در مصاحبه با کارشناسان صاحب نام و اثرگذاری بهتر و قوی تر در جامعه اسلامی تأکید کرد.


عضو جامعه مدرسین حوزه با تأکید بر این که خبرنگاران می توانند نقش سازنده ای در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دینی در جامعه اسلامی می توانند داشته باشند، اظهار امیدواری کرد: باید این نقش در شرایط کنونی در تعامل و همفکری با کارشناسان متخصص و انقلابی و دینی بیشتر شود.


این استاد حوزه مهمترین ویژگی های رسانه دینی و خبرنگاران آن را صداقت، تعامل، جریان سازی، رفع و پی گیری مشکلات مردم، مطالبه گری از مسئولین و دستگاه‌های برای رفع مشکلات جامعه، پرهیزی از دروغ، حضور به موقع در حوادث و اطلاع رسانی به موقع حوادث و ... عنوان کرد.


آیت الله فقیهی با بیان این که خبرنگار با مطالبه گری از دستگاه ها و مسئولین می تواند مسیر تعالی کشور و جامعه را به سمت درست و حقیقی باز و مهیا کند، اظهار داشت: اگر مسئول و دستگاهی بداند که هدف از پی گیری و مطالبه گری رسانه و خبرنگار برطرف کردن درد مردم است، حتما وارد میدان می شود و برای رفع مشکلات همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت.


عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که رسانه دینی هم در نوع خود مسئولیت هایی دارند که یکی از این رسانه های دینی، خبرگزاری حوزه است، عنوان کرد: به نظر می آید خبرنگاران این مجموعه حوزوی مسئولیت بسیار سنگین دارند، باید در ضمن صداقت در رفتار و گفتار، مراقب رفتار، اخلاق و عملکردشان هم باشند.


آیت الله فقیهی گفت: البته این رسانه حوزه که سخنان حوزویان و موضع گیریها مراجع و علما را بیان می کند، تنها ارتباط به حوزویان ندارد، بلکه رسانه دینی و متعلق به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب و برای رشد و تعالی جامعه و اهداف انقلاب و نظام گام بر می دارد و امید است در کارهای و برنامه های پیش رو موفق باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha