پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جنگ نرم

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: بی شک مجاهدت رسانه ای خبرنگاران متعهد و احساس مسئولیت بالای آن ها در قبال جامعه، خنثی کننده توطئه و فتنه های شوم دشمنان به خصوص در عرصه رسانه و فضای مجازی است.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با بیان این که بر اساس آموزه های دینی، خبرنگار و فعال رسانه ای باید واجد مؤلفه هایی چون صداقت، تعهد، دقت، شفافیت، بصیرت و هوشیاری باشد، اظهار داشت: در شرایط فعلی که دشمن امید به آینده مردم و نسل جوان ما را نشانه رفته، احساس مسئولیت و تعهد خبرنگاران و اهالی رسانه می تواند باطل السحر تلاش های خبیثانه دشمن باشد.

وی افزود: در اهمیت فعالیت رسانه ای و نقش مهم خبرنگاران در تحولات کلیدی جامعه هیچ شکی وجود ندارد، چه آن که اساساً خبرنگاری و خبررسانی در دنیای امروز که دنیای پرهیاهو و پرتلاطم اطلاعات است، از مهم ترین ضرورت های روزگار ما به شمار می رود.

این مدرس دانشگاه در ادامه با اشاره به این که امروزه مؤثرترین و قوی ترین سلاح در اختیار مطبوعات و خبرنگاران رسانه ها قرار دارد، گفت: این سلاح وقتی در اختیار خبرنگاران متعهد و متخصص و انقلابی قرار گیرد، بی شک می تواند به یکی از ابزارهای مهم در راستای دفاع از منافع ملی و نیز نشر پیام های اصیل انقلاب اسلامی در جهان تبدیل شود.

وی همچنین با تأکید بر لزوم اعتمادسازی در بین مخاطبان به عنوان یکی از وظایف مهم خبرنگاران و فعالان رسانه ای بیان داشت: گرچه یکی از شاخصه های خبرنگار موفق، سرعت در امر اطلاع رسانی و انتشار اخبار است اما این مهم باید توأم با دقت و صداقت باشد و گرنه خود به معضلی تبدیل می شود که در جامعه قابلیت ایجاد حاشیه و حتی بحران را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha