دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همایش یاوران حسینی در ملاثانی

حوزه/ همایش "یاوران حسینی" با حضور جمعی از مداحان و ذاکرین اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در مدرسه علمیه فاطمیه ملاثانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، همایش «یاوران حسینی» صبح امروز با حضور ۳۰ نفر از مداح شاخص و جوان شهرستان باوی در سالن اجتماعات حوزه علمیه فاطمیه ملاثانی برگزار شد.

در این مراسم سرکار خانم کعب عمیر، طی سخنانی پیرامون شیوه‌های تبلیغ و موضوعات روز، اظهارداشت: در دستگاه امام حسین(ع) از همه اقشار حضور دارند؛ لذا مداح و مبلغ مجالس حسینی(ع) نباید نگاه بالادستی به مردم داشته باشد، بلکه باید در کنار مردم بوده و نگاه خاص به آن‌ها داشته باشد.

وی افزود: مداح و مبلغ مجلس امام حسین(ع) باید با هدف حفظ شعائر حسینی و اخلاق عملی، سیره امام حسین(ع) را به مردم بشناسانند.

کعب عمیر، اثرگذاری توصیف را بیشتر از استدلال دانست و مطرح کرد: کار مداحی، تبلیغ دین با استفاده از عنصر توصیف است و استدلال بدون توصیف برای مخاطب  اثرگذار نخواهد بود.

این استاد حوزه، اضافه کرد: در توصیف شعائر حسینی، نباید مردم را به سمت خرافات کشاند! بلکه وظیفه یک مداح حفظ شعائر حسینی و پرهیز از هرگونه خرافه گویی است.

کعب عمیر، با اشاره به بصیرت حضرت زینب(س) عنوان کرد: آن حضرت در گودال قتله‌گاه، بیش از آنکه از شهادت برادر خود ناراحت باشند، نسبت به از دست دادن امام زمان خود ناراحت بودند؛ اما تا به امروز کمتر با این نگاه، به روضه گودال پرداخته شده است.

وی در پایان به مباحث بصیرتی-سیاسی روز اشاره کرد و با تأکید بر اینکه ما در هر شرایطی باید به دنبال تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم، گفت: ایران اسلامی به برکت هدایت‌ها و رهبری‌های امام خامنه‌ای توانسته تا به امروز در سطح جهانی مقابل زورگویان عالم ایستادگی کند.

 لزوم پرهیز از خرافه‌گویی در توصیف شعائر حسینی

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha