چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت‌الاسلام غلامرضا بهرامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهرامی، فرا رسیدن ایام حزن و اندوه ماه محرم را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان به مناسبت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه ماه محرم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی الحسین(ع) و علی علیّ بن الحسین(ع) و علی اولاد الحسین(ع) و علی اصحاب الحسین

ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر فرا رسید و همه شیعیان، مسلمانان و آزادگان جهان دلهایشان به شور و شعور برپایی عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سرور آزادگان و عدالتخواهان و ظلم ستیزان جهان مبتلا شده است، چرا که عاشورا و واقعه کربلا نماد مبارزه با ظلم، فساد، تبعیض و ستمگری با تمام قوا در طول تاریخ است و گواهی است بر پیروزی حق بر باطل و سقوط ستمگران و ظالمان در جهان.

تجربه تاریخی نشان داده است به دلیل اثرگذاری مکتب عاشورا و نقش مؤثر و فزاینده مکتب عاشورا بر روحیه مجاهدت، استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و ستم، همواره دشمنان در تلاش بوده اند تا مانع برپایی مراسمات عزاداری شده و یا تلاش کرده‌اند تا با روش‌های مختلف به ویژه فعالیت رسانه‌ای در دوران حاضر، مجالس و برنامه های وعظ و خطابه و عزاداری را از کانون توجه مردم جهان خارج کنند و همواره در این مسیر شکست خورده‌اند، اما این تلاش دشمن برای مقابله با دستگاه امام حسین(ع) نشان از اهمیت برگزاری این مراسمات عزاداری و وعظ و خطابه دارد.

امسال نیز مانند سال گذشته که با مشکل شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم، برخی عامدانه و برخی جاهلانه خواستار تعطیلی کامل مراسمات عزاداری هستند حال اینکه تجربه سال گذشته و مراسمات عزاداری که در ایام اخیر برگزار شده است نشان داده که مؤمنینی که قصد حضور در مراسمات عزاداری را دارند بیشترین و بهترین پایبندی ممکن به دستورالعملهای بهداشتی را داشته‌اند و مانند بسیاری از فعالیت های روزمره جامعه که با رعایت دستورالعملهای بهداشتی در حال انجام است می‌توان مراسمات عزاداری را برگزار کرد.

یکی از مطالبات همیشگی مردم کشور ما در طول تاریخ برپایی عزاداری امام حسین(ع) بوده است، حتی حکومت‌های طاغوت نظیر پهلوی نیز علیرغم همه ستمگری‌ها و سرکوب‌گری ها نتوانستند مانع برگزاری مراسمات عزاداری بشوند و امروز نیز توطئه‌گران که هر بار به دنبال بهانه‌ای برای تعطیلی روضه اباعبدالله الحسین(ع) هستند نخواهند توانست نور پرفروغ شور و شعور حسینی را خاموش کنند.

قطعا همانطور که در سال گذشته و مراسمات عزاداری و جشن‌های ایام گذشته به خوبی ثابت شده است، عزاداران و محبین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بنابر وظیفه عقلی، شرعی و اخلاقی که دارند خود را مستلزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حین برپایی مراسمات عزاداری می‌دانند و بار دیگر الگو و نمونه‌ای از قانون‌مداری و رعایت موازین بهداشتی در عین تعظیم شعائر دینی را ارائه خواهند کرد.

در این ایام که بستر و فضا و فرصت تبلیغ عمومی کمتر از گذشته برای مبلغان فراهم آمده است، لازم است مبلغان خواهر و برادر و همچنین مداحان اهل بیت(ع) از بسترهای نوظهور نظیر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و نیز روضه های خانگی و نیز ...  کمال استفاده را برای تعظیم شعائر دینی و برپایی مراسم وعظ و خطابه و روشنگری استفاده کنند.

توجه به موضوعات روز کشور و جهان، روشنگری و تبیین مسائل سیاسی اجتماعی مورد نیاز جامعه و همچنین ارائه مطالب مورد مطالبه و نیاز مخاطبین مبتنی بر مخاطب شناسی صحیح و دقیق از جمله ضروریات مسأله تبلیغ است که همه خواهران و برادران مبلغ باید در همه ایام به ویژه ماه محرم به آن توجه داشته باشند.

خواهران مبلغه نیز باید در این بین توجه ویژه‌ای به جامعه زنان داشته باشند و تبیین روحیه مقاومت، استقامت و استکبار ستیزی حضرت زینب کبری(س) برای بانوان یکی از رسالت‌های مهم ایشان در این ایام است، همچنین همه مبلغان باید دقت داشته باشند تا مانع انحرافات موجود در مراسم‌های عزاداری و روضه‌خوانی شده اجازه ندهند خرافات و انحرافات وارد مراسمات انسان ساز و بسیار مهم عزاداری بشود.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه خون و قیام ماه انسان ساز محرم و توصیه به تمامی طلاب، مبلغان و مدیران مدارس علمیه خواهران و تاکید بر ضرورت برپایی مراسمات عزاداری در عین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خواستار حمایت و همراهی و همکاری مسؤولان از برپا کنندگان و شرکت کنندگان مراسمات عزاداری است و برای همه کسانی که در این مسیر مهم به هر طریقی ایفای نقش دارند از خداوند متعال طلب توفیق روزافزون و موفقیت دارد.

امید است تمام آنچه در این ماه در راستای ترویج و نشر فرهنگ مکتب کربلا انجام خواهیم داد مورد عنایت و پذیرش امام زمان(عج) و مقبول درگاه خداوند متعال واقع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha