یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه / حجت الاسلام طالبی گفت: روح و هدف از قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز ، حجت الاسلام عبدالله طالبی، در مراسم عزاداری اولین روز از ماه محرم با حضور عاشقان اهل علیهم السلام که در محوطه ی سپاه ناحیه بناب به میزبانی هیئت رزمندگان اسلام برگزار شد، گفت: همانا روح و هدف از قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی در بیان مقام فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر، آن را فریضه ی عظیم در اسلام خواند و افزود: با اقامه ی امر به معروف، سایر فرائض هم اقامه می گردد و ثمره ی آن آبادی مادی و معنوی جامعه و اجتناب از فساد و خمودگی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بناب، امر به معروف را واجب کفایی عنوان کرد و گفت: در روایات تاکید فراوان شده است عده ای بر احیا و اجرای سنت امر به معروف در جامعه همت گمارند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات و مصائب حال حاضر در جامعه، از عواقب بی تفاوتی نسبت مشکلات و ضعف ها و شانه خالی کردن از مسئولیت هاست که خود مصداقی از پیاده نشدن امر به معروف و نهی از منکردر جامعه است و تا زمانی که سنت اللهی به شکل واقعی در جامعه پیاده نگردد، این مشکلات دامن گیرتر خواهد شد.

حجت الاسلام طالبی ادامه داد: دومین ثمره ی مهم امر به معروف و نهی از منکر، بعد از برچیدن منکرات از جامعه، عامل نزول برکات مادی و معنوی در آن جامعه است و هدف حقیقی قیام عاشورا را قطع زنجیره ی فساد و اجرای فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در خاتمه از تمامی عزاداران حسینی به عنوان رهروان راه امام حسین (ع) و عاشوراییان تاریخ، خواست نسبت به منکرات در جامعه بی تفاوت نباشند و حس مسئولیت در مقابل احیای معروفات( باتمام مصادیق آن) نمایند تا هدف از عزاداری برای سرور و سالار شهیدان به معنای واقعی کلمه پیاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha