چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه امر به معروف در واقع نظارت همگانی برای اصلاح اجتماعی است، گفت: رفع مفاسد اجتماعی راهی جز نظارت همگانی ندارد و به همین دلیل است که در حکومت‌های اسلامی گذشته نیز شاهد وجود فساد بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر ستاد با خبرنگاران و منتقدان، اظهار داشت: انتظار بنده از این جلسات آن است که با دعوت تعداد نفرات بیشتر، عملکرد ستاد مورد نقد قرار گیرد و مشکلات و گاها کم کاری‌های صورت گرفته شناسایی و در جهت رفع آن اقدام شود.

وی با اشاره به گزارش دبیر ستاد امر به معروف استان، خاطر نشان کرد: در این جلسات روال بر ارائه گزارش توسط دبیر است، اما باید فرصتی نیز برای شنیدن حرف‌های منتقدین قرار داده شود، چرا که شاید به دلیل مشغله‌های کاری نواقصی در کار وجود داشته باشد که خبرنگاران در این راه می توانند ما را یاری دهند.

رئیس ستاد امر به معروف استان همدان با تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان، گفت: هدف اصلی امام حسین(ع) از قیام، اصلاح امت بود، چرا که اگر در جامعه‌ای مفاسدی، خصوصا مفاسد اجتماعی وجود داشته باشد، باید برای اصلاح آن اقدام جدی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هر اقدامی که حرکت فطری و طبیعی جامعه را مختل کند، به معنای فساد است، یادآور شد: گاهی از موارد فساد در اذهان عمومی به بعضی از مسائل خاص اطلاق می‌شود، که باید برای رفع این مشکل، معنای دقیق فساد را در جامعه تعریف کنیم.

امام جمعه همدان افزود: هر چه میزان رفتارهای اختلال آمیز بیشتر باشد، قطعا سطح فساد بزرگتر خواهد بود و لذا مبارزه‌ای بزرگتر نیز طلب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف در واقع نظارت همگانی برای اصلاح اجتماعی است، خاطر نشان کرد: رفع مفاسد اجتماعی راهی جز نظارت همگانی ندارد و به همین دلیل است که در حکومت‌های اسلامی گذشته نیز شاهد وجود فساد بوده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه باید جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و وظایف آن را در جامعه تبیین کنیم، اظهار داشت: متاسفانه گاهی واژه امر به معروف درست فهمیده نمی‌شود و همین امر زمینه ساز تنزل جایگاه آن می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از افراد ستاد امر به معروف را بیشتر ناظر به مسئله حجاب قلمداد می‌کنند و بعضا تمام مشکلات موجود را بر گردن ستاد می‌اندازند، اما عفاف و حجاب خود دارای قانونی مشخص است و نقش ستاد امر به معروف در این بین، یک نقش نظارتی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به حضور حجت الاسلام مظاهری به عنوان دبیر ستاد امر به معروف در استان، یادآور شد: در مدت حضور دبیر جدید ستاد اقدامات بزرگی چه در شهر همدان و چه در استان توسط این مجموعه صورت گرفته که مهم‌ترین آنها برخورد با چند پرونده سنگین کوه خواری، زمین‌خواری و موانع تولید می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha