شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مظاهری

حوزه / دبیر ستاد امر به معروف استان همدان با بیان اینکه بحث تحقق شعار سال یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کاری ستاد امر به معروف است، گفت: در راستای برخورد با موانع تولید، اقداماتی توسط ستاد و گروه‌های مطالبه‌گر انجام شده است که مهم‌ترین آنها عبارتند از لغو مزایده کارخانه زمرد آسیا که با ورود دادستانی کل کشور به آن، مشکلات آن در ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه ارائه و مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام یاسر مظاهری، دبیر ستاد امر به معروف استان همدان، بعد از ظهر امروز در نشست خبری این ستاد، با بیان اینکه رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر، توجه ویژه به دو مسئله فرهنگ سازی و مطالبه‌گری است، اظهار داشت: بر مبنای این دو رویکرد، دو معاونت جدید در ستاد با عناوین معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری و معاونت رسانه، فرهنگ‌سازی و آموزش تعریف شده و در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در بحث مطالبه‌گری، نگاه ستاد مبنی بر انحصار شکنی است، گفت: در گذشته با مطرح شدن اسم امر به معروف ذهن‌ها به سمت عفاف و حجاب سوق پیدا می‌کرد، بنابراین ستاد امر به معروف با استفاده از ظرفیت گروه‌های مطالبه‌گر، به صورت تخصصی در عرصه‌های مختلف مشغول فعالیت می‌باشد.

دبیر ستاد امر به معروف استان همدان با بیان اینکه بحث تحقق شعار سال یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کاری ستاد امر به معروف است، یادآور شد: در راستای برخورد با موانع تولید، اقداماتی توسط ستاد و گروه‌های مطالبه‌گر انجام شده است که مهم‌ترین آنها عبارتند از، لغو مزایده کارخانه زمرد آسیا که با ورود دادستانی کل کشور به آن، مشکلات آن در ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه ارائه و مطرح شد.

وی افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته رفع مشکل کارخانه کیوان بود که رئیس وقت قوه قضائیه شخصا در سفر استانی خود در این کارخانه حضور پیدا کرد، البته لازم به ذکر است که ستاد تمامی مستندات این کارخانه را از قبل در اختیار ریاست قوه قرار داده بود.

حجت الاسلام مظاهری، تعیین تکلیف شدن گاوداری دو هزار رأسی در کبودراهنگ که نزدیک به ۱۰ سال معلق بود را از دیگر اقدامات در سال ۱۴۰۰ بیان کرد و گفت: متاسفانه برخی از مسئولان نه تنها برای رفع مشکلات تسهیل‌گری انجام نمی‌دهند، بلکه خود مانعی برای انجام کار هستند و اجازه تحقق شعار سال را نمی‌دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عدم فعالیت ستاد در شهرستان‌ها، یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهم از زمان حضور در ستاد، احیا خود ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بود، چرا که برخی از ستادها در شهرستان‌های استان ظهور و بروزی نداشتند و یا تقریبا تعطیل بودند.

دبیر ستاد امر به معروف استان همدان تصریح کرد: در حال حاضر تمامی ستادهای شهرستانی زیر نظر ائمه جمعه به عنوان مسئول ستاد فعال هستند و ارتباط مستمر و مستقیمی با ستاد استانی دارند.

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته را آغاز به کار شورا محلات ستاد امر به معروف عنوان کرد و یادآور شد: در این طرح که با محوریت مساجد در همدان به عنوان پایلوت برگزار می‌شود، درصدد آن هستیم تا از ظرفیت مساجد در راستای پیشبرد اهداف ستاد به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت الاسلام مظاهری با تاکید بر اهمیت وجود امر به معروف برای مسئولان، خاطر نشان کرد: تا به امروز در ۱۲ اداره کل، شورای امر به معرف با رویکرد جدید تشکیل شده و ارتباطی مستمر و خوبی بین ستاد و ادارات برقرار است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم و حتی مسئولان نسبت به قانون امر به معروف و نهی از منکر بی اطلاع هستند، گفت: از طریق تفاهم نامه‌ای که با صدا و سیمای استان منعقد شده، مقرر شد تا با استفاده از ظرفیت سیمای استانی در برنامه‌ای، قوانین امر به معروف و نهی از منکر و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را در جامعه معرفی کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha