یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه / معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از اجرای طرح "اطعام و احسان حسینی" به ارزش بالای یک میلیارد تومان در ایام سوگواری محرم خبر داد.

محمدعلی فاضلی نسب در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص اقدامات انجام گرفته در قالب طرح "بصیرت عاشورایی"، اظهار کرد: هیات‌های حسینی در امامزادگان استان استقرار یافته و مراسم عزاداری در صحن‌های روباز بقاع متبرکه در طول ایام سوگواری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: طرح "شمیم حسینی" در قالب مساعدت‌ به هیئت‌های حسینی و اطعام و احسان به عزاداران برگزار شده و غذاها به صورت بیرون بر از مساجدی که دارای موقوفه هستند، پخش خواهد شد.

فاضلی نسب با اشاره به اجرای روضه‌های خانگی با عنوان "هر خانه یک حسینی" در ایام سوگواری محرم در استان، اظهار کرد: مبلغان اعزامی از قم به همراه مبلغان بومی و ائمه جماعات در امامزادگان و مساجد شاخص حضور یافته و با هماهنگی افرادی که قصد برگزاری روضه خانگی دارند، در این روضه‌ها شرکت کرده و سخنرانی‌ها و عزاداری‌هایی را ارائه خواهند داد.

وی متذکر شد: در این طرح، با توجه به شرایط و  محدودیت‌های کرونایی، تعداد بالای افراد شرکت کننده در روضه خانگی مهم نیست و روحانی‌ها و علمای اعزامی به خانه‌ها، تنها با حضور اعضای یک خانواده و یا حتی زن و شوهر کهنسالی که توان شرکت در عزاداری بیرون از خانه را ندارند، روضه‌های خود را بدون هیچ چشمداشتی به حضرت سیدالشهدا (ع) اقامه خواهند کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از اقامه نماز ظهر و عصر روزهای تاسوعا و عاشورا در بقاع متبرکه شاخص و صحن‌های روباز استان خبر داد و گفت: فضای امامزادگان با تعویض پرچم‌های بقاع و نصب پرچم سیاه در ایام محرم و صفر، سیاه پوش خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های اداره کل در ۲۵ کانال‌ مجازی امامزادگان طی ایام سوگواری، گفت: کاروان‌های عزاداری در طول دهه محرم در مناطق قرمز راه اندازی می‌شوند.

فاضلی نسب ادامه داد: اداره کل اوقاف استان از گروه‌های تعزیه خوانی و شبیه خوانی و اجرای برنامه‌های آن‌ها در بقاع متبرکه حمایت می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان شاخص با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: پویش "لبیک یا حسین" در شب اول محرم در منازل و بقاع متبرکه استان راه اندازی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha