شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی بخشی

حوزه / مکتب عظیم سیدالشهدا (ع) در حقیقت ورود به دانشگاهی برای اخذ ناب ترین معارف اسلامی است. قریب ۱۴۰۰ سال از این واقعه می‌گذرد و گذشت زمان باعث فراموشی آن نشده است و امروز تنها راه نجات مردم استقامت و مقاومت است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی، پنجشنبه 21 مرداد در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) که در مسجد جامع تاکستان برگزار شد گفت: در قیام عاشورا دو تفکر مقابل هم قرار گرفتند؛ یکی مطیع خدا و رسول خدا(ص) که به دنبال عزت، آزادی، سربلندی و حیات طیبه بودند و دیگری جریان باطل.

 وی اظهار کرد: باطل تنها چند روز سرو صدا دارد اما ریشه‌دار نیست، در حالی که حق ماندگار است و کربلا نمونه روشن ماندگاری حق است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مکتب عظیم سیدالشهدا (ع) در حقیقت ورود به دانشگاهی برای اخذ ناب ترین معارف اسلامی است. قریب ۱۴۰۰ سال از این واقعه می‌گذرد و گذشت زمان باعث فراموشی آن نشده است و امروز تنها راه نجات مردم استقامت و مقاومت است. 

مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان عنوان کرد: شعور حسینی مکمل شور حسینی است تا انسان فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) و اهداف، درس ها و عبرت های این واقعه را بشناسد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha