جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مطیعی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: اقدام‌های فوری و تمام امکانات باید برای مدیریت و کنترل کرونا در استان بکارگیری شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، روز پنجشنبه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ، در دفتر امام جمعه اظهار کرد: به دنبال بیانات مقام معظم رهبری درخصوص اقدام عاجل و فوری مدیران اجرایی کشور در کنترل و مدیریت بیماری کرونا، همه باید در این مسیر گام بردارند. 

 امام جمعه سمنان با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری درباره ضرورت اقدام عاجل در مورد کرونا، گفت: در حال حاضر مهمترین موضوع حفظ سلامتی مردم است و باید با تمام توان و با برنامه‌ریزی منظم و منسجم در مدیریت و کنترل این بیماری گام برداشت.

وی افزود: همان طور که مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای فرمودند کادر درمان و مدافعان سلامت به شدت تحت فشار هستند و اینجانب ضمن تقدیر و تشکر فراوان از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی آنان، از همه شهروندان استان سمنان می‌خواهم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به مدافعان سلامت کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به نقش ائمه جمعه در آگاه‌سازی و ایجاد حساسیت در جامعه، گفت: از تمامی خطیبان و ائمه جمعه می‌خواهم همانند گذشته با بیانات خود به روشنگری و تشویق جامعه در انجام اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با ویروس کرونا بپردازند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه و همچنین میزان بروز و شیوع این بیماری، گفت: در حال حاضر تمام امکانات سخت افزاری و نیروی انسانی این دانشگاه با اولویت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران مبتلا به کووید۱۹ بسیج شده و طبق بیانات و راهنمایی های مقام معظم رهبری، مسئله اول و فوری در حال حاضر، مقابله با کرونا است.

نوید دانائی با اشاره به میزان واکسیناسیون کووید ۱۹ انجام شده در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، گفت: در حال حاضر روند واکسیناسیون با سرعت بسیار خوبی در جریان است و امیدواریم با تأمین محموله های جدید واکسن، این ظرفیت افزایش یابد و تعداد بیشتری از مردم استان سمنان واکسینه شوند.

وی با تقدیر از راهنمایی ها و حمایت های ائمه جمعه و جماعات در تبیین و تبلیغ رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده مکرر از ماسک، شستشوی مداوم دست ها، پرهیز از شرکت در دورهمی های خانوادگی، حضور در عزاداری‌ها به صورت مجازی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری محرم، بیش از پیش مورد نیاز است تا بتوان با کمک آحاد مختلف جامعه و ایثار و از خودگذشتگی مدافعان سلامت، شاهد کنترل و مدیریت بیماری کرونا باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه گفت: ۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha