یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هادی الیاسی

سخنران و خطیب حوزوی گفت: شهدای نوجوان کشور ما تربیت یافتگان مکتب حضرت قاسم بن الحسن(ع) هستند و از زندگی استشهادی ایشان الگو گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام هادی الیاسی، شب گذشته طی سخنانی در جمع عزاداران هیئت خادم الرضا(ع) قم که در ورزشگاه شهید حیدریان برگزار شد، با اشاره به هول و هراس بسیاری از مردم در هنگامه مرگ و احتضار روح اظهار داشت: کسی می تواند ادعا کند که از مرگ نمی هراسد که خود را در این دنیا برای مرگ و انتقال به سرای دیگر آماده کرده باشد، همچون اولیای الهی که با مراقبه نفس و طاعت پروردگار مهیای چنین شرایطی هستند.

وی افزود: در احوالات یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا داریم که در شهادت از هم سبقت می گرفتند و به هیچ وجه از مرگ هراسی نداشتند، چرا که در مسیر طاعت خدای متعال می خواستند خود را قربانی ولی خدا کنند.

وی همچنین گفت: به همین خاطر است که وقتی سیدالشهدا(ع) از حضرت قاسم(ع) می پرسد که مرگ در نظر تو چگونه است، ایشان بلافاصله جواب می دهد "احلی من العسل"

این سخنران محافل دینی ادامه داد: اساساً مرگ‌در نگاه مردان خدا انتقال از این دنیا به آن دنیاست و آن ها شیرینی حیات بعد از مرگ را چشیده اند، چرا که به تأسی از یاران عاشورایی امام حسین(ع)، مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح داده اند.

وی بیان داشت: زندگی حضرت قاسم(ع) به عنوان یک زندگی استشهادی، الگوی نوجوانان است و لذا می بینیم که شهدای نوجوان کشور ما تربیت یافتگان مکتب قاسم بن الحسن(ع) هستند که آن گونه در معرکه جهاد و شهادت، مرگ را به سخره گرفتند و به لقاءالله پیوستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha