جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار دبیران ستاد امر به معروف ونهی از منکر قم و قزوین با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم بازنگری و تغییر در شیوه ی امر و نهی، مطالبه گری از مسئولان و ضرورت پاسخگو بودن مدیران کشور را مورد تأکید قرار داد و رعایت انصاف در ارزیابی عملکرد مسئولان در تمام سطوح و دوره ها را لازم دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار دبیران ستاد امر به معروف ونهی از منکر قم و قزوین که به مناسبت دهه احیاء امر به معروف و نهی از منکر انجام شد، امر به معروف و نهی از منکر را فلسفه اصلی و اساسی نهضت عاشورا و زمینه ساز احیاء دین، مبارزه با ظلم و مقابله با بدعت و انحراف های اعتقادی و عملی دانست و افزود هرآنچه در حوزه دینداری تصور شود خارج از امر به خوبی ها و بازداشتن از زشتی ها نیست.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نوع تلقی مسئولان و رفتار برخی از آمران و ناهیان و برداشت های سطحی از امر به معروف و نهی از منکر را موجب تنزل جایگاه این دو واجب الهی در نگاه مردم دانست و گفت: متاسفانه جلوه های مثبت و زیبائی های امر به معروف و نهی از منکر در نگاه برخی از مردم مهجور شده و از این جهت عده ای رواج عمل به آن را با محدود کردن و تنگ گرفتن بر مردم یکسان می پندارند.


عضو ستاد کشوری امر به معروف و نهی از منکر، سوء تدبیر و نحوه ی نامناسب اداره امور جامعه از سوی برخی مسئولان و در نتیجه مشکلات معیشتی و کسادی کسب و کار مردم را زمینه ساز بدبینی مردم به قوانین متعالی اسلام و نظام و احکام شرعی عنوان کرد و افزود اگر در مقام عمل بتوانیم زندگی مردم را سر و سامان دهیم نگاه مردم به امر به معروف و نهی از منکر نیز تغییر خواهد کرد و آن را جلوه خیرخواهی تلقی خواهند کرد.

وی با اشاره به لزوم بازنگری و تغییر در شیوه ی امر و نهی، مطالبه گری از مسئولان و ضرورت پاسخگو بودن مدیران کشور را مورد تأکید قرار داد و رعایت انصاف در ارزیابی عملکرد مسئولان در تمام سطوح و دوره ها را لازم دانست.
آیت الله حسینی بوشهری تغییرات در سطوح مختلف مدیریتی را لازمه پیشرفت کارها دانست و یادآوری کرد: در سالهای اخیر با جابجایی مسئولان در نهادها و دستگاه ها به تبع تغییر در رویکرد مسئولان جدید، تمام ارکان آن دستگاه ها مورد بازنگری قرار گرفته و این تغییرات زمان و هزینه های زیادی را به خود اختصاص می دهد که لازم است با چابک سازی در ساختارهای سازمانی و بسنده کردن به موارد ضروری در تغییرات، در انجام مأموریت ها و ارائه خدمات به مردم تسریع صورت پذیرد.


در ابتدای جلسه، دبیران ستاد استان قم و قزوین گزارشی از فعالیت‌های ستاد خود را به استحضار ریاست شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارائه نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha