یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 974114
۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
طب سنتی
طب سنتی و رفع سیاهی دور چشم

کارشناس طب سنتی در چهارمحال و بختیاری راهکارهای رفع سیاهی دور چشم را از طریق طب سنتی بیان کرد.

سید ابوالفتح شیرمردی کارشناس و احیاگر طب سنتی در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شهرکرد با اشاره به راهکارهای طب سنتی در درمان انواع بیماری‌ها اظهار داشت: طب سنتی و ایرانی- اسلامی راهکارهای بسیار خوبی برای درمان بیماری‌ها حتی بیماری‌های لاعلاج دارد که بررخی از ما از آن‌ها غافلیم.

وی برای رفع سیاهی دور چشم بیان کرد: با روغن بادام یا ویتامین E دور چشم را ماساژ دهید. این کار جریان خون را در اطراف چشم بهبود می‌بخشد. مراقب باشید روغن یا کرم وارد چشمتان نشود.

کارشناس طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خوب و کافی بخوابید، افزود: چون بی‌خوابی و خواب ناکافی مشکل شما را تشدید می ‌کند. مطمئن شوید که حداقل ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید.

شیرمردی همچنین برای رفع سیاهی دور چشم خاطرنشان کرد: آب زیاد بنوشید. برای هر چیزی که به سلامتی مربوط می‌شود آب بهترین نوشیدنی است.

وی برای رفع این مشکل تصریح کرد: سیب زمینی خام را رنده کنید، آب آن را بگیرید و مدت ١٠ دقیقه زیر چشم‌های خود را به این مایع آغشته کنید. حتی می ‌توانید قبل از خواب و در حالی که چشم‌هایتان بسته است برش ‌های نازک سیب زمینی خام را زیر چشم‌هایتان بگذارید. این روش یکی از معمول‌ترین و سریع‌ترین روش ‌های خانگی برای درمان سیاهی دور چشم است.

کارشناس طب سنتی در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای رفع سیاهی دور چشم، سبزی‌های سبز رنگ را در رژیم غذایی خود افزایش دهید و از منابع غذایی غنی از ویتامین ‌های E و A استفاده کنید.

شیرمردی با بیان اینکه حتما در ورزش ‌هایی چون پیاده روی و یوگا شرکت کنید، گفت: همچنین دو برش نازک از خیار را روی چشم‌های بسته خود قرار دهید این کار چشم ‌ها را خنک کرده و پف آنها را کاهش می‌دهد.

وی سایر روش‌های رفع سیاهی دور چشم را به شرح زیر بیان کرد:

یک پارچه نخی تمیز را به گلاب آغشته کرده و روی چشم‌های خود بگذارید. این روش هم به شادابی بافت اطراف چشم کمک می ‌کند.

حتما مصرف نمک را کاهش دهید چون نمک زیاد مایعات بدن را در بافت‌ها نگه می‌دارد و باعث پف کردن چشم‌ ها می‌شود.

پوست اطراف چشم بسیار حساس است بنابراین هرگز از سفید کننده‌های شیمیایی استفاده نکنید.

گذاشتن چای کیسه‌ای که با آب سرد خیس شده روی چشم‌ ها به کاهش سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

و در خاتمه اینکه مدت طولانی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • معصومه محمدی US ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    بسیارعالی بود دکتر