پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان گفت: امام حسین(ع) یک مبارز سیاسی با مساله فساد است، بنابراین فردی که در مسیر امام حسین(ع) حرکت می‌کند نیز باید دارای این ویژگی باشد و هیچگاه نمی تواند با مفسدی کنار بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری استانداری همدان در جمع مدیران استان، با اشاره به اینکه اصلاح جامعه و مبارزه با فساد از فلسفه‌های اصلی بعثت انبیا در طول تاریخ بوده است، اظهار داشت: وجود بیش از ۵۰ آیه در قرآن کریم در رابطه با مسئله مبارزه با فساد، نشان دهنده اهمیت بالای این موضوع می‌باشد.

وی با بیان اینکه فلسفه خلقت بشر در عالم، خلیفه الهی انسان بوده است، مطرح کرد: قرار بر آن بود تا انسان آینه تمام نمای خداوند باشد، اما آنچه مانع از دستیابی به این هدف و حرکت جامعه به سمت خدا می‌شود، وجود فساد در جامعه است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه وجود فساد در هر جا ناشی از انتخاب‌های اشتباه بشر است، خاطر نشان کرد: گاهی از مواقع فساد دارای جنبه فردی است، اما گاهی از اوقات که انبیا نسبت به آن بسیار حساس هستند، وجود فساد اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) نیز برای از بین بردن فساد در جامعه قیام کردند، گفت: کسی که عزادار سیدالشهدا(ع) است، نمی‌تواند نسبت به فساد بی‌توجه باشد و با مشاهده فساد سکوت کند.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: امام حسین(ع) یک مبارز سیاسی با مساله فساد است، بنابراین فردی که در مسیر امام حسین(ع) حرکت می‌کند نیز باید دارای این ویژگی باشد و هیچگاه نمی تواند با مفسدی کنار بیاید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آیات قرآن، وجود سه ویژگی در جامعه را مانع از حرکت آن جامعه به سمت خداوند دانست و گفت: اولین ویژگی که وجود آن در جامع می‌تواند مدیریت و حرکت جامعه به سمت خداوند را مختل کند، تفکر فرعونی و حاکمیت سیاسی بدون توجه به دین است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه ویژگی هامانی و قارونی از دیگر ویژگی‌هایی است که در قران به آن اشاره شده است، مطرح کرد: هامانی یعنی کسی که متولی فرهنگ است، اما اهل ترویج فحشا باشد و قارونی کسی است که نماد اشرافی‌گری داشته باشد.

وی افزود: اینکه امام حسین(ع) با یزید به عنوان منشاء فساد مبارزه کرد به این دلیل بود که اسلام هیچ گاه حکومت طاغوت را به رسمیت نمی‌شناسد، چرا که حکومت در هر جامعه‌ای بدون اذن خداوند، طاغوت است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مطرح شدن مسئله ولایت فقیه توسط امام خمینی(ره) در راستای قیام سیدالشهدا(ع) بود، اظهار کرد: چه طور ممکن است کسی تکفر حسین(ع) داشته باشد، اما نسبت به سیاست بی‌خیال باشد.

وی با اشاره به اینکه فساد تنها بحث اختلاس و بی‌حجابی نیست، یادآور شد: گاهی فساد در ادارات و انجام ندادن کار مردم یا معطل نگه داشتن مردم است و اگر فردی می خواهد در مسیر حضرت حرکت کند، می تواند در مقابل این اشتباه ایستادگی کند و به دنبال انجام کار مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان در پایان با بیان اینکه در طول تاریخ بارها افرادی همچون متوکل عباسی، رضا شاه و دیگران به دنبال تعطیلی عزاداری امام حسین و تخریب قبر مطهر حضرت بودند، یادآور شد: هیچکس توانایی مقابله با عزاداری سیدالشهدا(ع) را ندارد، چرا که این نام، نام خدا است و نام پروردگار تا قیامت در عالم باقی خواهد ماند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha