جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: وصول مالیات با رعایت اصولی مانند عدالت و شفافیت باعث افزایش مشارکت مردم در این مساله مهم اقتصادی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان، گفت: مالیات یکی از مولفه های اصلی درآمد کشور است و با کاهش درآمدهای نفتی مالیات مهمترین درآمد در اقتصاد کشور بشمار می‌رود.

وی تاکید کرد: در کشورهای توسعه یافته کلیه هزینه های جاری کشور از طریق پرداخت مالیات تامین می شود و وصول مالیات در کشور همراه با عدالت مالیاتی می تواند جایگزین بسیار مناسب برای درآمدهای نفتی کشور محسوب شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: عدالت محوری و شفافیت مالیاتی مهمترین عامل در مشارکت مردم در پرداخت مالیات است و مردم اثرات پرداخت مالیات را باید به صورت ملموس درک کنند و از ثمرات پرداخت آن آگاه شوند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیاتی را موجب مشارکت بیشتر مردم در پرداخت مالیات عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیاتی نظیر تولید آثار هنری می تواند  موجب آگاهی بیشتر مردم می شود و زمینه ساز تحقق درآمدهای مالیاتی خواهد شد.

وی از فرار مالیاتی به عنوان یکی از پیامدهای شوم در جامعه نام برد و تصریح کرد: شناسایی راههای فرار مالیاتی و مبارزه با این پدیده شوم موجب اعتماد مردم و برقراری عدالت مالیاتی در جامعه خواهد شد .

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در خط مقدم جبهه اقتصادی فعالیت می کند و با اشاره به همراهی و رضایتمندی مودیان در نظام مالیاتی، تاکید کرد: مردم ولی نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند ، همراهی و تکریم مودیان باید به عنوان مهمترین اصل مورد توجه قرار گیرد.

جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در این نشست گزارشی از عملکرد این اداره کل و روند اخذ مالیات و جزئیات آن ارایه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha