جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / دیدار اعضای جدید شورای اسلامی شهر قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ ایجاد برنامه و طرح های خدماتی باید دارای رویکرد عدالت اجتماعی باشد تا همه مردم از آن برخوردار شوند. تا شاهد مناطق کم برخوردار و ضعیف در موارد مختلف نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله اعرافی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن تسلیت  ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، بر اهمیت خدمت رسانی و تلاش برای رفع مشکلات مردم و جامعه تأکید و همراه بودن خدمت با اخلاق را، عبادت دانست.

مدیر حوزه های علمیه، شهرهای قم و تهران را الهام بخش و الگو برای سایر شهرهای ایران و کشورهای دیگر دانسته و دلیل این شعاع و دامنه این دو شهر در ایران و جهان را ویژگی هایی چون پایگاه علم، تربیت کادر و نیروها، حضور ده ها هزار نفر از جوانان دنیا در این دو شهر برای تعلیم مبانی دینی و توحیدی و.... عنوان کرد. 

عضو فقهای شورای نگهبان توجه به همین  را برای خدمت رسانی بهتر ضروری دانسته و بیان داشت:  برای تحقق خدمت رسانی بهتر و رشد جامعه علمی و تربیت کادر در این دو شهر انجام مسائلی چون داشتن رویکرد راهبردی برنامه ای، تحقیق، پژوهش و مطالعه برای اجرای برنامه ها و طرح ها، آینده نگری، برخورداری از رویکرد متوازن و جامع در مسائلی چون فرهنگی، اجتماعی و خدماتی، داشتن رویکرد عدالت و مهم تر، بین المللی شدن شهر قم و برخورداری از ویژگی های بین المللی بودن ضروری است.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: باید تلاش کرد با ایجاد برنامه و طرح های خدماتی با عنوان رویکرد عدالت اجتماعی همه مردم از آن برخوردار شوند تا شاهد مناطق کم برخوردار و ضعیف در موارد مختلف نباشیم.

امام جمعه قم ارائه خدمت ویژه به شهر قم را برای تحقق بین المللی بودن و الگوی شدن آن ضروری دانست و افزود: اگر سخن از ارائه خدمت ویژه  به قم از سوی مسئولین می شود، مراد این نیست که تنها مردم قم از آن برخوردار شوند، بلکه به دلیل مهم بودن و الگوبودن این شهر قطعا برکات و آثار آن برای کشور و دنیا خواهد بود، همچنان الان بسیاری از دانش آموختگان این شهر در دنیا مشغول تبلیغ دین اسلام و برنامه های توحیدی و الهی و شیعی می باشند.

آیت الله اعرافی گفت: اگر چه الان قم شهره بین المللی بودن را یدک می شود و نگاه بین المللی به آن می شود، ولی نتوانسته ایم زیر ساخت های لازم بین المللی شدن آن را تحقق ببخشیم و حتی با اقتضائات بین المللی بودن هم فاصله دارد.

مدیر حوزه های علمیه، مسئله سلامت اداری در شهرداری و شورای شهر، آشنا بودن مسئولین این دو جایگاه به قوانین و برنامه بودجه ریزی، برنامه های ۵ ساله، تبصره ها، توجه به برنامه هفتم، استفاده از درآمد و منابع پایدار با دعوت بخش خصوصی سالم، مسکن و توجه به معماری اصیل ایران اسلامی در ساخت مسکن، رها سازی پیاده روها در شهر، زیبا سازی ورودی و خروجی شهر، تکمیل پروژه های نیمه رها شده و چندین ساله شهر... را لازم دانست.

وی بیان داشت: در همه جای دنیا توجه به معماری اصل است، ولی در ایران هم باید این کار اصل باشد. وقتی معماری اصیل ایرانی اسلامی داریم، چرا این معماری را اجرا نکنیم و مهمتر شهرداری و شورای شهر هم به اجرای این امر مهم در شهر ویژه و الگوی و بین المللی چون قم توجه ویژه کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان، دیگر وظائف شهرداری و شورای شهر را با توجه به در پیش بودن یکصدمین سالگرد باز تأسیس حوزه علمیه قم در آینده نزدیک، شرکت دین دو دستگاه در اجرای برنامه ها عنوان کرد و بیان داشت: این مسئله و اجرای دبیرخانه برای آن قدر مهم است که حتی قرار است رهبر انقلاب و مراجع برای باز تأسیس و باز معرفی حوزه پیام بدهند.  

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: این باز تأسیس و باز معرفی حوزه و شهر قم، زمینه برکات زیادی برای این شهر و حوزه را بیش از گذشته فراهم خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha