جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 974617
۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
استاد محمدرضا حکیمی

حوزه/ علامه محمدرضا حکیمی، در وصیت‌نامه خود بخشی از حق التالیف الحیات (چاپ بیروت) را به استادان و جوانان مبارز فلسطینی هدیه کرده است. این خواسته استاد در وصیت نامه مکتوب شان هم مطرح شده.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محسن فایضی پژوهشگر حوزه فلسطین به مناسبت درگذشت مرحوم استاد محمدرضا حکیمی، در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

علامه حکیمی و فلسطین

یکی از کارهای علامه برای فلسطین نگارش کتابچه «عاشورا_ غزه» است.
موضوع این کتاب مصادف شدن عاشورای سال ۸۷ شمسی با جنگ ۲۲ روزه علیه غزه است که در همان ایام علامه محمدرضا حکیمی دست به قلم شدند و این کتاب را تالیف کردند. کتاب عاشورا - غزه استاد حکیمی به بازسازی شخصیت جوامع اسلامی با نگاهی به تمدن اسلامی پرداخته است.

هم چنین علامه محمدرضا حکیمی، در وصیت‌نامه خود بخشی از حق التالیف الحیات (چاپ بیروت) را به استادان و جوانان مبارز فلسطینی هدیه کرده است. این خواسته استاد در وصیت نامه مکتوب شان هم مطرح شده.

هم چنین مجموعه الحیات نوشته برادران حکیمی مشتمل بر ۱۲ جلد است. نویسندگان در توصیف این مجموعه آورده اند:«الحیات دایره المعارفی است اسلامی، علمی، پژوهشی، که روش زندگی فردی و اجتماعیِ آزاد و پیش رو را ترسیم می کند، و انسان های سراسر جهان را به پی ریزی یک نظام مردمیِ شایسته فرا می خواند».

ارتباط محمدرضا حکیمی با جریانات مبارز در لبنان و فلسطین از سابقه طولانی برخوردار است. چندی پیش نیز سید عبدالله صفی الدین نماینده و حامل پیام سید دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با محمدرضا حکیمی، در منزل ایشان، در سخنان خود به نقش الحیات در تربیت بدنه و کادر رهبری حزب الله گفته بود :

«به یاد دارم از سال‌هایی چند قبل از تشکیل حزب الله، در سن ۱۷ – ۱۸ سالگی، در لبنان، اجتماعاتی با بچه‌های مذهبی داشتیم، که در آن هیئت‌ها، در مسجدها، یا حسینیه‌ها، دور هم جمع می‌شدیم، کتاب‌های حضرتعالی و مهمتر الحیات، الگوی ما بودند. همان مجموعه از برادران که با آن کتاب‌ها مأنوس بودند و با آنها خودسازی می‌کردند ، الان در رأس مسئولیت‌های حزب الله هستند».

وی در این باره تصریح کرد: «بدین وسیله شما نیز شکست تاریخی اسرائیل شریک هستید و نقش دارید».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha