جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 974716
۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۲
موی سر
ضخیم شدن مو با طب سنتی

کارشناس طب سنتی در چهارمحال و بختیاری، راهکارهای ضخیم شدن مو از طریق طب سنتی را بیان کرد.

سید ابوالفتح شیرمردی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شهرکرد با اشاره به طب سنتی اظهار داشت: طب سنتی از دیرباز توانسته بیماری‌های فراوانی را درمان کند و امروزه نیز در پیشگیری و درمان موفق بوده‌است.

وی با اشاره به راهکارهای ضخیم شدن مو از طریق طب سنتی افزود: استفاده از حنا برای ضخیم شدن مو تاثیر خوبی دارد. حنا به طور معمول برای رنگ‌آمیزی مو است، اما کارهای شگفت انگیزی برای سلامت کلی موهای شما انجام می‌دهد.

کارشناس سنتی در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: حنا دارای خواص ضد باکتری، ضد میکروبی و خواص رطوبتی است. حنا چربی‌های اضافی پوست سر را می‌گیرد و مانع از مسدود شدن آن می‌شود. همچنین سطح PH پوست سر را تنظیم کرده و آسیب‌ها را درمان می‌کند.

شیرمردی با اشاره به تاثیر رازک در ضخیم شدن مو خاطرنشان کرد: رازک بعنوان یک گیاه محرک برای رشد مو شناخته شده است. رازک در قالب روغن استفاده می‌شود و برای ضخیم‌تر کردن مو موثر است.

وی ادامه داد: رازک همچنین به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی هم شناخته می‌شود و می‌تواند به بهبود جریان خون نیز کمک کند.

کارشناس طب سنتی با بیان اینکه اسطوخودوس برای ضخیم شدن مو کارایی خوبی دارد، گفت: اسطوخدوس بخاطر عطر خوبش از دیگر گیاهان، متمایز است و برای مراقبت از مو بخاطر خواص ضد التهابی و ضد میکروبی‌اش مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این گیاه ضد حشرات است که می‌تواند از ریزش موی ناشی از شپش جلوگیری کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha