پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رهبری

حوزه/ بیانیه «لبیک» در پاسخ به فرمان رهبر معظم انقلاب و به منظور ارتقای نهضت مواسات با محوریت مساجد به درخواست امامان محله و ائمه جماعات کشور و با پیگیری بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، پس از درخواست و پیگیری مکرر امامان محله و ائمه جماعات کشور برای یک اقدام فراگیر در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب نسبت به اوج گیری نهضت مواسات و خدمت رسانی به مردم با محوریت مساجد، «بیانیه لبیک» با پیگیری و حمایت بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

نهضتِ احسانِ عمومی، نهضت مواسات باید اوج بگیرد. باید مساجد را، مرکز کمک و همیاری با مردم و احسان و مواسات قرار داد.(رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظه‌الله)

بیانیه‌ امامان محله و ائمه جماعات مساجد کشور

در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی

درباره اوج گرفتن خدمت‌رسانی با محوریت مساجد

مساجد، از صدر اسلام همواره میعادگاه عبودیت و بندگی، پایگاه تربیت انسان‌های وارسته، قلب تپنده‌ی امداد و حمایت از نیازمندان، محور ارائه خدمات مختلف اجتماعی به مردم، کانون تصمیم‌گیری‌های سیاسی و فرهنگی، قرارگاه بسیج نیروهای نظامی برای جبهه اسلام و مرکز تشکیل جلسات حل اختلافات و دعاوی مردم بوده‌اند.

این مهم در طول تاریخ بر اثر عوامل و جریان‌های مختلف و شکل‌گیری تمدن مدرن‌، دستخوش تغییر شد و به تدریج برخی از افراد و جریان‌ها، ماموریت و کاکردهای اصیل مساجد را فراموش کردند. مع‌الأسف پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در قالب طرح‌های مختلف، کارکردها و مأموریت‌های مسجد، از نگاه محله‌محور تغییر کرد و به نهادهای مختلف فرهنگی واگذار شدند!

در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا امّا، بار دیگر ضرورتِ سازماندهی بر محور مساجد، با هدف پای کار آوردن مردم و برنامه‌ریزی محله‌محور برای حل معضلات، مشکلات و نیازمندی‌های محلات بر همگان روشن شد.

در این دوران مساجد با محوریت امام مسجد و همراهی ارزشمند مردم، چهره‌ای ماندگار را به تصویر کشیدند و به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی ارائه‌ی خدمات متنوع به مردم و شبکه سلامت کشور، مطرح شدند.

اکنون ما امامان مساجد سراسر کشور، با تأسی از سید الشهداء علیه‌السلام و قدردانی از حُسن اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی، با استعانت از حضرت حق و استمداد از اهل بیت علیهم‌السلام، اعلام می‌داریم که با عزمی راسخ و اراده‌ای استوار، تمام ظرفیتهای مسجد و محله را برای حل مسائل و مشکلات اهالی محله خویش و اوج گرفتنِ خدمت‌رسانیِ مساجد به کار گرفته و با راهبری میدانیِ حلقه‌های میانی و همراهی و همدلی مردم در عرصه خدمت، سهم خود را در لبیک به فرمان ویژه‌ی نائب بر حق صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ادا نماییم.

امامان محله و ائمه جماعات مساجد سراسر کشور

«بیانیه لبیک» امامان محله و ائمه جماعات مساجد کشور

«بیانیه لبیک» امامان محله و ائمه جماعات مساجد کشور

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    لینک ورود نیست؟