چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله  اعرافی

حوزه/مدیر حوزه های علمیه گفت: مسئولیت و امانت از طرف خداوند به ما سپرده شده است، از طرف دیگر کار ما از جانب مردم به امانت نزد ما سپرده شده و بنابراین یک رو حق الله و یک روی دیگر حق الناس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی  امروز در شورای اداری استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، عنوان کرد: طرح های مهمی که بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته توسط دستگاه های مختلف استان پیگیری شده است.
وی افزود: در یک سال اخیر سپاه سلامت و درمان و خیرین و گروه های جهادی برای کاهش آلام مردم تلاش کرده اند.
مدیر حوزه های علمیه گفت: در منطق اسلام خدمت و مسئولیت یک نوع امانتداری  است و امیرمومنان علی (ع) فرموده اند این مسئولیت در هر رده که باشد امانت است.
آیت الله اعرافی تاکید کرد: این مسئولیت و امانت از طرف خداوند به ما سپرده شده است، از طرف دیگر کار ما از جانب مردم به امانت نزد ما سپرده شده و بنابراین یک رو حق الله و یک روی دیگر حق الناس است.
وی خاطرنشان کرد: از جهت دیگر این امانت از طرف نظام اسلامی به ما واگذار شده و هر کارمند باید بداند که او امین خدا، مردم، ولایت و رهبری است.
مدیر حوزه های علمیه یادآور شد: در یک نظام جامع اداری، مسئول در تراز اسلامی کسی است که از نظام مزد و داد و ستد فراتر رفته است.
آیت الله اعرافی اضافه کرد: انسان ها در تراز اسلامی از سطح دادوستدی و مزد و مواجب بالاتر می‌آیند. علم و دانش، مهارت و فن، سلامت اداری و تقوا و تعهد بالا چهار ضلع تعالی اداری و رشد منابع انسانی است.
امام جمعه قم ادامه داد: قم جایگاه متمایزی نسبت به دیگر استان ها داشته و در سطح کشور و جهان مورد توجه است. قم در خدمت اسلام، تولیدکننده فکر و تربیت کننده نیرو برای نظام اسلامی در سطوح مختلف است.
مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: این جایگاه تراز کار ما را بالاتر می‌برد و خادمان قم باید خود را با این تراز هماهنگ کنند و هم مسئولان کشور باید نگاه متمایز به جایگاه قم داشته باشند.
آیت الله اعرافی تصریح کرد: همه ادارات کل استان باید شاخص های خود را در منظومه کشوری ببینند و تلاش کنند در این شاخص ها از میانگین کشوری بالاتر باشند.
وی مطرح کرد: آشنایی با قوانین فرابخشی برای ادارات ضروری بود و همین موضوع در شناخت ظرفیت ها و جذب اعتبارات موثر است.
مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: قم شهر زیارت، علم و حوزه و دانشگاه است و شهری جهانی به شمار می‌رود و برای تجسد چنین روحی در کارها هنوز جا برای فعالیت وجود دارد که شهرداری می‌تواند این کاستی‌ها را جبران کند.
آیت الله اعرافی بیان کرد: قم در ۱۰۰ سال اخیر تعالی بالایی داشت و به عنوان محور علم شناخته شد و برنامه ریزی های متعددی برای تعالی بیشتر این شهر در حال انجام بوده و عمده این برنامه ها در مرحله مطالعاتی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha