دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام آریا خاکی

حوزه/ حجت‌الاسلام آریاخاکی از راه‌اندازی "دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر" حوزه علمیه خوزستان زیر نظر معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان خبرداد و گفت: شناسایی، پرورش و جهت‌دهی استعداد طلاب به سمت رفع نیازهای نظام اسلامی مهمترین هدف این دفتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام مهدی آریاخاکی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به آغاز به کار "دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر" حوزه علمیه خوزستان، اظهارداشت: نظر به ضرورت شناسایی و حمایت و هدایت طلاب استعداد برتر علمی استان خوزستان، این دفتر در معاونت پژوهش راه‌اندازی شد و جناب حجت‌الاسلام سید محسن مرادپور بعنوان کارشناس این دفتر منصوب گردید.

وی با بیان اینکه شناسایی، پرورش و جهت‌دهی استعداد طلاب پژوهشگر به سمت رفع نیازهای نظام اسلامی مهمترین هدف این دفتر خواهد بود، اضافه کرد: ترویج و ارتقای روحیه ایمانی و انقلابیِ متوقع از نخبگان علمی و ارائه مشاوره و هدایت علمی و تربیتی طلاب مستعد علمی ، از دیگر ماموریت های این دفتر می‌باشد.

حجت‌الاسلام آریاخاکی، شناسایی و ارتقاء اخلاق و مهارت‌های پژوهشی طلاب مستعد پژوهشگری را از دیگر اهداف و برنامه‌های دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خوزستان خواند و بیان کرد: «زمینه‌سازی حضور طلاب مستعد پژوهشگری در گروه‌های مطالعاتی و پژوهشی تحت راهنمایی اساتید» و «تشکیل اجتماع نخبگانی و شبکه‌سازی هدفمند جهت ایجاد بستر تعامل و هم‌افزایی نخبگانی» از دیگر  اهداف و برنامه‌های دفتر می‌باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در پایان تصریح کرد: در این راستا و جهت شروع فرایند جذب و تثبیت و ایجاد زمینه رشد و ارتقا،  در صددیم در هفته جاری طلاب حائز شرایط را با مشورت مدیران مدارس شناسایی نموده تا به مصاحبه علمی تربیتی دعوت شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha