جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد حسن رستمیان،

حوزه/ امام جمعه دامغان گفت: دولتمردان با پیروی از شهید رجایی، از نزدیک با مردم ارتباط بگیرند و تلاش کنند تا ارتباط خود با مردم را با هدف رفع مشکلات جامعه تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام خمینی (ره) دامغان برگزار شد، به هشتم شهریور سالروز ترور شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: این روز به نام روز مبارزه با تروریسم نام‌گذاری شده است که در منطق دشمن هر کشوری هم‌چون عراق، سوریه، فلسطین و افغانستان که از خود دفاع کند تروریست شناخته می‌شود در حالی که در حقیقت کشورهای استعمارگر غرب خود تروریست واقعی هستند. 

وی به وضعیت افغانستان اشاره کرد و افزود: شوروی سابق و دولت جانی آمریکا  دو کشوری هستند که در گذشته جنایت علیه افغانستان انجام دادند و سبب وضعیت امروز این کشور هستند. 

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان اضافه کرد: آمریکا، ۲ تریلیون دلار برای غارت افغانستان هزینه کرد که در نهایت با ادعای ابرقدرت بودن در جهان، با خفت و خواری از از این کشور اخراج شد.

امام جمعه دامغان به سیاست ایران در برابر حوادث افغانستان اشاره کرد و افزود: طالبان باید دولت فراگیر در افغانستان تشکیل دهد تا امور را به دست بگیرد و با وضع قوانین درست و صحیح، کشور را اداره کند. 

وی به حوزه بهداشت و درمان و نگرانی مردم دامغان اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به بررسی متخصصان امر، نگرانی مردم دامغان با وجود یک بیمارستان و شیوع بیماری کرونا، به حق است که در سفر اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به ضرورت وجود یک مرکز درمانی و بیمارستان در کنار بیمارستان ولایت پی بردند.

امام جمعه دامغان گفت: ایجاد بیمارستان دوم بودجه و پیگیری لازم دارد که در حال انجام است و اکنون برای ایجاد یک مرکز در کلینیک رضایی دامغان با موافقت استاندار مواجه شدیم که مطالبه ما، تجهیز این مرکز درمانی و ایجاد هر چه سریع‌تر بیمارستان دوم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha