پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سیدنصیر حسینی امام جمعه یاسوج

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها یکی از دلایل رکود اقتصادی در کشور هستند و موجب تورم و بیکاری و ورشکستگی بنگاه‌های تولیدی می شوند؛ واحدهای تولیدی که با خون جگر راه‌اندازی شده و یکی پس از دیگری راکد می‌شوند و صاحبان آنها به همین دلیل سکته می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد:  خداوند اولیا و انبیا الهی را برای هدایت بشر فرستاده و قوانین زندگی و سعادت دنیا و آخرت را بیان کرده است فطرت هم از درون ما را هدایت می‌کند که همه ابزارهای هدایت انسان به شمار می‌روند.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: عبرتها جلوی چشمان مردم در این دنیا آشکار است چه کاخ‌ها و چه پادشاهان کجا رفتند و چه بر سر آنها آمد. باید از همه آنچه در دنیا وجود دارد عبرت بگیریم؛ قبرستان‌های خاموش و ساکت باید درس عبرتی برای انسان‌ها باشد.

حسینی در خطبه دوم به هشتم شهریور روز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: ۱۷ هزار ترور توسط دشمنان انقلاب در طول این ۴۰ سال صورت گرفته؛ استکبار با همراهی منافقین به روشهای مختلف انسان های بیگناه را به خاک و خون کشیدند و امروز هم اگر از دست استکبار جهانی بر بیاید منافقین آدمکش را بر سرنوشت این ملت حاکم می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آمریکا اگر بتواند سلطنت طلب‌های خائن را بر این کشور حاکم می‌کند، همچنان که اگر از دست آنها بیاید انسان های خونخواری مثل صدام را نیز بر اریکه قدرت می‌نشانند و این نشان‌ دهنده خوی استکباری و وحشی‌گری آنهاست.

وی در ادامه به روز بانکداری اسلامی هم اشاره کرد و در ادامه با اشاره به انواع ربا، تصریح کرد: ربا در شکل‌های مختلفی ظاهر می شود و جامعه را آلوده می کند؛ وضعیت بانک‌های ما به نحوی است که نمی‌توانیم بابت آنها قسم بخوریم؛ در عقد مضاربه باید شرایط رعایت شود، برخی اقدامات بانک ها موجب تورم و بیکاری و ورشکستگی بنگاه‌های تولیدی می شود، واحدهای تولیدی که با خون جگر راه‌اندازی شده و یکی پس از دیگری راکد می‌شوند و صاحبان آنها به همین دلیل سکته می‌کنند.

امام جمعه یاسوج گفت: بانک ها همراه سرمایه‌گذاری و تولید باشند تا ورشکستگی ایجاد نشود و شاهد بیکاری فاجعه بار نباشیم؛ باید در حوزه سیاست‌های پولی و بانکی تغییراتی ایجاد شود و بهره‌های بانکی بانکی پایین بیاید تا تولید رونق بگیرد.

حسینی به گرانی‌های افسار گسیخته هم اشاره کرد و گفت: مسئولین باید به کنترل قیمت ها به خصوص داروها توجه داشته باشند؛ مسئولان از زیر بار خدمت فرار نکند، اگر مسئولی فکر می کند که دولت تغییر کرده و دست از کار بکشند چنین مسئولی خیانت کرده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت افغانستان و اشغال ۲۰ ساله آن توسط آمریکا، اظهار: داعش ناجوانمردانه انفجاری را در کابل انجام می‌دهد که عده زیادی به خاک و خون کشیده می شوند؛ داعش گروه تروریستی است که پرورده دست آمریکا بوده و خون‌هایی که ریخته می شود همه به دلیل همکاری این کشور استکباری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha