چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی

حوزه/ امام‌جمعه رشت با بیان اینک دولت سیزدهم در انتخاب استانداران و مدیران میانی و کلان به جوان بودن و تخصص و تعهد توجه کند، گفت: باید مشکلات دیوان‌سالاری از بین برود و منافذ فساد شناخته و با رانت‌خواری مبارزه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری  ایران که منجر به شهادت شهید باهنر و رجایی شد، اظهار کرد: در سایه صبر و مقاومت ملت ایران امروز در امنیت بوده اما منافقین آواره کشورهای مختلف هستند، در آخرت هم به فرموده خداوند در قرآن منافقان بدترین جایگاه در جهنم را دارند.

وی با اشاره به تشکیل اولین جلسه دولت سیزدهم گفت: باید مشکلات دیوان‌سالاری از بین برود و منافذ فساد را شناخته و با رانت‌خواری  مبارزه شود.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه ساخت یک‌میلیون مسکن در سال از برنامه‌های اولویت‌دار مجلس سیزدهم است، تصریح کرد: مهار تورم نیز از دیگر برنامه‌های دولت است، تورم در کشور بیداد می‌کند و باید موردتوجه قرار بگیرد، به‌عنوان خیرخواه و یک شهروند عرضه می‌دارم که مسؤولان اختلافات در سطح کارشناسی را به سطح جامعه نکشانند و یک صدا باشند و در انتخاب استانداران و مدیران میانی و کلان ویژگی‌هایی ازجمله جوان بودن، تخصص، تعهد و انقلابی بودن را لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه جوانان متخصص و متعهد زیادی وجود دارند که توانایی مدیریت انقلابی دارند اما موردحمایت نبوده‌اند، افزود: کنار گذاشتن سهم خواهی سیاسی از دیگر مسائلی است که دولت سیزدهم باید از آن‌ بپرهیزد و در پی رفع مشکلات در کوتاه‌مدت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر اینکه نفوذی‌ها و ضدانقلاب‌ها در تلاش‌اند تا بی‌ثباتی در قیمت  اقلام و خوراک را ایجاد کنند، گفت: دولت این افسارگسیختگی را مهار کنند و با فعال کردن تعزیرات، ثبات را به بازار برگرداند.

وی با اذعان به اینکه بی نظارتی باعث آشفتگی در بازار خوراک و دارو بوده که منجر به اتفاقاتی از جمله وضعیت نامطلوب سرم شد، بیان کرد: تدبیر هوشمندانه سید حسن نصرالله در خصوص خرید سوخت از ایران به دلیل  ممانعت سوخت کشورهای غربی از ارسال بنزین به لبنان، منجر به این شد که نفت‌کش سوخت ایران به لبنان برسد و خوشنودی همه مردم لبنان را به همراه داشته باشد چراکه اقدام مشترک ایران و حزب‌الله انحصار سوخت را از عربستان و امارات گرفت.

وی بیان کرد: آمریکا قدرت پوشالی دارد و با بلاهایی که سر تونس، مصر، اشرف غنی، محمد قذافی و دیگر کشورهایی که دل به آمریکا بسته‌اند پوشالی بودن خود را در  تاریخ نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در جریان کرونا حتی اقدام به دزدی ماسک کردند، افزود: آمریکا باوجود ادعای رهبری دنیا اما امروز بیشترین آمار ابتلا و مرگ‌ومیر را به خود اختصاص داده و علاوه بر آن جنایات فراموش ناشدنی را در دنیا مرتکب شدند.

وی با ابراز تعجب از اینکه برخی داخلی‌ها باوجود دیدن جنایات آمریکا و پوشالی بودن آن اما هنوز دل درگرو آن‌ها دارند، تصریح کرد: زمانی که انرژی هسته‌ای توسط دانشمندان ایرانی ساخته شد خیلی‌ها باور نکردند و گفتند ساخته کشورهای دیگر است،  اما بعدها با تحریم و توطئه بر قدرت جوانان ایرانی اعتراف کردند و امروز در مسئله واکسن نیز همین است با فرافکنی  چشم بر نخبگی جوانان ایرانی بستند اما مانند انرژی هسته‌ای، خودشان به دستاوردهای جوانان ایرانی اعتراف می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha