سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام وطن خواه

حوزه / استاد حوزه علمیه قم گفت: قیام امام حسین (ع) قیام‌ حق و عدالت بود و یک هدف اصلی و اساسی داشت و آن هم دعوت به سوی حق و برپایی توحید در زندگی انسان بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام حسن وطن خواه، شب گذشته در جمع  طلاب جدید الورود مدرسه علمیه صالحیه قزوین گفت: امام حسین (ع) وقتی مشاهده می‌کند، یزید حق و عدالت را نابود کرده و چهره اسلام را سیاه و تباه می‌کند، برای احیای اسلام و نجات مردمان و روشنگری قیام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) حتی با دشمن خود نیز به عدالت رفتار کرد و سیر و سلوک و آموزه های آن حضرت (ع) در خصوص عدالت، پیام های ارزنده دارد و قیام ایشان در کنار تمامی حوادثی که در روز عاشورا رخ داد برای جامعه بشری درس زندگی و عبرت است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تمام وجدان‌های بیدار در جهان پذیرفته اند که امام حسین علیه السلام تنها برای دفاع از دین و نجات انسان ها  قیام کرده است.

وی ضمن توصیه به طلاب جوان، بیان کرد: انسان نباید در دستگاه تعلیم و تعلم از تزکیه و تهذیب نفس غفلت کند و باید همه شئون زندگی خود را در راستای عبودیت تنظیم نماید. شما طلاب که افتخار شاگردی امام زمان(عج) را پیدا کرده اید در این عرصه اهتمام جدی داشته باشید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha