سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تنزانیہ کے دارالسلام میں عشرہ محرم و جلوس حسینی پورے عقیدت و احترام کے ساتھ منایا گیا

حوزه/مدیر کل تبلیغ و ارتباطات جامعة الزهرا علیهاالسلام به تشریح فعالیت‌های تبلیغی این اداره کل در ایام سوگواری شهادت حضرت أباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معصومه بهرامی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای آن حضرت، عنوان کرد: آغاز ماه محرم فرصتی برای تجدید بیعت با حضرت أباعبدالله الحسین علیه السلام و آشنایی با مکتب عاشورا است و نه تنها هیچ عاملی مانع توقف این شور نمی‌شود، بلکه شرایط سخت همواره باعث افزایش و رونق آن بوده است.

مدیر کل تبلیغ و ارتباطات جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: تجربه حضور پررنگ و موفق مبلغان در فضای مجازی در طول یک سال گذشته بعد از زمان شیوع این بیماری منجر به پویاتر و به‌روزتر شدن فعالیت‌های تبلیغی مبلغان جامعه الزهرا علیهاالسلام شده است.

بهرامی افزود: معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور و به منظور همراهی و همکاری با مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا، برنامه‌های پشتیبانی محتوایی و روشی را در راستای هرچه بهتر شدن برنامه‌های تبلیغی مبلغان جهت تبلیغ در فضای مجازی فراهم کرده و برای تبلیغ حضوری نیز برنامه‌های مختلفی در دهه اول محرم صورت گرفت.

وی بیان داشت: پیش از شروع ماه محرم، بستر مناسب جهت  ثبت نام و اعزام مبلغان جامعه الزهرا علیهاالسلام به صورت فردی، گروهی و مجازی و ثبت گزارش تبلیغی در سامانه شمیم برای همه مبلغان در سراسر کشور فراهم شد.

مدیر کل تبلیغ و ارتباطات جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: در دهه اول محرم، ۲۰ گروه تبلیغی فعال در استان قم و کانون‌های استانی با برگزاری برنامه‌های حضوری همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت پرداختند.

بهرامی افزود: در این ایام پویش «هر مبلغ یک روضه برای ارباب» در قالب برپایی مجالس روضه حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و احیای شعائر حسینی حداقل با یک سخنرانی و ذکر مصیبت راه اندازی شد که بیش از ۵۰۰ مبلغ در این پویش شرکت کردند و این پویش همچنان تا اربعین ادامه دارد.

وی ادامه داد: برگزاری پویش «کلامم نذر حضرت ارباب» از دیگر فعالیت‌های این معاونت در این ایام است که اساتید و مبلغان در ۶ موضوع مختلف احکام، مباحث تفسیری و قرآنی، اعتقادی و احکام کودکان، کودک و نوجوان در حوزه نماز، مشاوره خانواده و فرزندپروری و مشاوره ازدواج و طلاق تا پایان ماه صفر پاسخگو هستند.

مدیر کل تبلیغ و ارتباطات جامعه الزهرا علیهاالسلام همچنین به بارگذاری چهار بسته محتوایی به عنوان «ره توشه ماه محرم» در سامانه شمیم اشاره کرد و گفت: مبلغان می‌توانند با ورود به سامانه شمیم به نشانی https://shamim.jz.ac.ir از مطالب بسته‌های محتوایی بهره مند شوند.

بهرامی در ادامه به برگزاری گردهمایی مجازی مبلغان با حضور آنلاین بیش از ۳ هزار نفر در حسینیه مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام در هیئت آنلاین اشاره کرد و گفت: در این گردهمایی بیش از هزار نفر برای دریافت فایل‌های آفلاین این گردهمایی که شامل سخنرانی و آموزش مقتل خوانی بود، اقدام کردند.

وی همچنین به پویش «مکتب بانوی بقیع حضرت ام البنین» ویژه طلاب، دانش آموختگان و مبلغان جامعه الزهرا علیهاالسلام در کانال محتوای تبلیغی مبلغان اشاره کرد و گفت: علاقه مندان می‌توانند تا پایان ماه صفر، آثار خود را در قالب‌های عکس نوشته، پوستر، عکس و فیلم، پادکست (روضه، مرثیه، مقتل‌خوانی) و تک‌نوشتار (سوگ نگاره، عبرتانه، دلنوشته) به https://eitaa.com/mohtavqyetablighJameaAlZahra ارسال کنند، همچنین در این کانال مطالبی با محتوای آشنایی با حضرت ام البنین علیهاالسلام و پادکست صوتی با موضوع «ریحانه‌های عاشورایی» با سخنرانی خانم فخرروحانی بارگذاری می‌شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha