جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر حجت الله عبدالملکی

حوزه/ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حل مشکلات مردم را یکی از اصلی ترین برنامه‌های خود برشمرد و گفت: معیشت ۶۰ میلیون نفر به نوعی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت الله عبدالملکی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، طی سخنانی به سازمان های زیر مجموعه این وزارتخانه اشاره کرد و اظهار داشت: ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور به نوعی زیر مجموعه این وزارتخانه هستند و معیشت شان به این وزارت خانه وابسته است.

وی ادامه داد: ۲۲۰ هزار تعاونی ثبت شده است که بیش از ۹۰ هزار تعاونی هم اکنون فعال هستند که برنامه‌های مفصلی نیز برای این تعاونی‌ها داریم.

عبدالملکی بیان داشت: در کشور ۵ و نیم‌میلیون نفر بیکار وجود دارد که ایجاد کار برای این افراد یکی از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه است.

وی با بیان این که ما به‌شدت نگران معیشت مردم هستیم، تاکید کرد: به‌خصوص برای افرادی که در شرایط کرونایی بیکار شده‌اند برنامه داریم تا خسارت‌های آن ها را جبران کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه درمان، بازنشستگی، اشتغال و افراد آسیب‌دیده در کشور که زیر نظر مجموعه‌های این وزارت‌خانه هستند گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.

وی با بیان این که ما می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسیم، گفت: ۴ صندوق بیمه‌ای زیرمجموعه وزارت‌خانه هستند که شرکت‌های مهمی دارند که  متأسفانه ناکارآمدی در این مجموعه‌ها زیاد است و انتصابات رابطه‌ای در این مراکز بسیار زیاد است که دستور اکید رئیس‌جمهور سالم‌سازی در بین مدیران و مسئولان است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: علاوه بر این سامانه جامع رفاه ایرانیان راه‌اندازی شده است که البته ناقص است که در صورت تکمیل نهایی می‌تواند اطلاعات خوبی به مدیران بدهد و کمک‌ها و خدمت‌رسانی را هدفمند بکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha