شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
سماک باشی

حوزه / یک بازیگر گفت: کارهایی نظیر «در کنار پروانه» به واسطه معنا و مفهوم دینی خود تماشاگر را به اندیشه وا می‌دارد.

کاوه سماک‌باشی، بازیگر سریال «در کنار پروانه‌ها» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون این کار مذهبی، گفت: آثاری نظیر «در کنار پروانه‌ها» تماشاگر را به فکر فرو می‌برند. همین اندیشیدن باعث می‌شود انسان به روی رفتار خود دقیق شده و سعی کند کارهای نادرست خود را اصلاح کند، البته این سریال تمام تلاش خود را کرده که دور از شعار به هدف خود رسد.

وی افزود: وقتی سریالی بتواند به شکلی مطلوب موضوعی دینی را پردازش کند بازیگر نیز از حضور در چنین کاری لذت خواهد برد. این اتفاق برای من در این سریال رخ داده است. «در کنار پروانه‌ها» برایم یک ویژگی خوب دیگر نیز داشت. آنهم بازی در نقش یک افسر نیروی انتظامی بود.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که آیا حضور در کارهایی نظیر «در کنار پروانه‌ها» که موضوعی دینی دارند به لحاظ فنی برای بازیگر تفاوت دارد؟ چنین توضیح داد: نه به لحاظ فنی فرقی ندارد، چون اگر بخواهم چنین ادعایی کنم حرفی شعاری زده‌ام، اما یک نکته را به وضوح می‌دانم آنهم اینکه داشتن اعتقاد برای بازیگر و کارگردان باعث می‌شود یک اثر مناسبتی کیفیتی مطلوب‌تر داشته باشد.

وی ادامه داد: یک نکته وجود دارد. وقتی لوکیشن فیلم یا سریالی مسجد یا حسینیه می‌شود ناخودآگاه آن فضا به روی بازیگر تاثیر خود را خواهد گذاشت این اتفاق به واسطه فضا به وجود آمده است والا موضوع یک اثر نمی‌تواند پشت صحنه را متفاوت کند.

سماک باشی در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر اینکه چرا فیلم‌های مناسبتی و دینی مورد استقبال مردم واقع می‌شوند؟ بیان کرد: کشور ما مردمی مذهبی دارد و مردم با تمام وجود به اسلام و اباعبدالله(ع) علاقه مند هستند، پس هر فیلمی که در آن موضوع اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) باشد آنرا عاشقانه تماشا می‌کنند. با این توضیح باید از این ظرفیت به درستی بهره برد تا با کارهای ضعیف به مخاطبان این دست تولیدات صدمه نزد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha