شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آرم مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه/ ۱۷ شهریور نشان داد که حضور هوشمندانه مردم در میادین عدالت خواهی، مبارزه با استکبار و اطاعت از امام و رهبر خویش تا چه اندازه می ­تواند در پیروزی ملت نقش داشته باشد و تنها راه غلبه بر استکبار جهانی و به زانو درآوردن بدخواهان نظام در هر عصری استقامت و پایداری و پیروی از رهبری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه به مناسبت  فاجعه خونین ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ بیانیه ای صادر کرده که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 «إِنَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلائِکةُ أَلَّا تَخافُوا وَ لا­تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی­کنْتُمْ تُوعَدُونَ» (فصلت/۳۰)

امام خمینی(ره): «ای کاش خمینی (ره) در میان شما بود و در کنار شما در جبهه دفاع برای خدای تعالی کشته می‌شد.»

دوران حکومت رژیم سفاک پهلوی در ایران سرشار از جنایاتی است که دل هر انسان آزاده‌­ای را به درد می ­آورد و اوج آن در روز ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ بود. در این روز همه‌ی فریادهای یک ملت بپا خاسته، یکی شد و دریایی از انسان‌ها به حرکت درآمد و به‌صورت موجی یکپارچه به‌سوی مقصدی الهی روان شد.

رژیم طاغوت باکشتار بی­رحمانه مردم مظلوم و خداجوی تهران که جز استقلال کشورشان از بیگانگان، آزادی و برپایی حکومت دینی خواسته‌­ای نداشتند، اوج خباثت و درنده خویی خود را نشان داد؛ اما این کار جز رسوایی و شکست آورده­ای برای آنها نداشت و خون پاک این شهیدان که به سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهداء علیه­السلام تاسی کرده بودند،کمر طاغوت را شکست و راه مبارزه با خودکامگان و مستکبرین عالم را برای همیشه روشن نگاه داشت.

این حادثه مهم تاریخی نشان داد که حضور هوشمندانه مردم در میادین عدالت خواهی، مبارزه با استکبار و اطاعت از امام و رهبر خویش تا چه اندازه می ­تواند در پیروزی ملت نقش داشته باشد و تنها راه غلبه براستکبار جهانی و به زانو درآوردن بدخواهان نظام در هر عصری استقامت و پایداری و پیروی از رهبری است.

مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه ضمن گرامی­داشت یاد و خاطره شهدای خونین این حادثه تلخ از خداوند متعال و زنده نگه­داشتن راه پرافتخار مبارزه با مستکبرین و خودکامگان به ویژه آمریکا و اسراییل غاصب، اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از پیشگاه حضرت حق خواستار بوده و برای ملت و دولت عزیز ایران اسلامی موفقیت روز افزون را آرزو­مند است.

مدیر مرکز مدیریت حوزه­ های علمیه

علیرضا اعرافی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha