جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت اسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: به رغم این که نتایج بدبختی های حضور آمریکایی ها در افغانستان و دیگر کشورها بر همگان مسجل شده است، اما همچنان برخی ها در داخل کشور پادوی آمریکا، هستند. دلبستن و آویزان شدن به قدرت های استکباری دردی را دوا نمی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت اسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، در نماز جمعه این هفته ساری، گفت: گلایه زیادی از اقشار مختلف به خصوص معلولان استان در استفاده از اماکن عمومی در شهرها وجود دارد، در حالی که طبق قانون همه مسئولان مرتبط به ویژه استانداری، نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها باید به این موارد توجه کنند.

وی با بیان این که شهرداری ها باید به استفاده های عمومی و امکانات از سوی همه شهروندان توجه کنند، ادامه داد: توجه به رعایت حق و حقوق شهروندی معلولان در جامعه در استفاده از امکانات عمومی مهم است؛ شهرداری ها باید در ساخت و سازهای اماکن عمومی به همه این موارد در صدور پروانه پایان کار توجه کنند.

امام جمعه ساری ادامه داد: گلایه زیادی در این بخش از شهروندان مازندران وجود دارد و برای حل این مشکلات باید برنامه ریزی دقیقی تهیه و عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران توجه به مستضعفان به عنوان یک اصل محوری ارزش های انقلاب ضروری است، گفت: مسئولان بدانند مشروعیت پست هایی که در اختیار می گیرند در گرو توجه به جامعه مستضعفان است .

محمدی لائینی در بخش دیگری با بیان این نکته که برای رشد جامعه توجه به توسعه علم ضروری است، گفت: داشتن اهتمام  ویژه به نخبگان  ودانشمندان ضروری است. مستضعف همیشه بی پولی و قدرت مالی نیست ، بلکه برخی ها  همانند معلولان که مشکلات جسمی دارند  مستضعف محسوب می شوند. 

امام جمعه ساری به سالروز حادثه ۱۱سپتامبر اشاره کرد و گفت: آمریکا پس از این حادثه دنیا را ۲ قطبی و رسما اعلام کرد کشورهایی که با ما هستند دوست و کشورهایی که با ما نیستند، دشمن هستند؛ اشغال افغانستان، عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه با هدف از بین بردن تروریسم صورت گرفت، در حالی که  تولید کننده تروریسم خوشان هستند.

وی ادامه داد: القاعده و داعشی ها را خودشان به وجود آوردند؛ حضور ۲۰ ساله در افغانستان جز ویرانی و کشته شدن افراد بی گناه و پسرفت های این کشورها عایدی نداشته است؛ هزینه ۳۰۰میلیون دلاری روزانه آنان در این کشور فایده ای جزء کشتار و ویرانی نداشته است. طبق آمار ۲۵۰ هزار افراد غیر نظامی افغانی در این سال ها کشته شدند و در این مدت حضورشان تولید و توزیع  مواد مخدر را دوچندان کردند.

محمدی لائینی گفت: به رغم این که نتایج بدبختی های حضور آمریکایی ها در افغانستان و دیگر کشورها بر همگان مسجل شده است، اما همچنان برخی ها در داخل کشور پادوی آمریکا،  هستند. دلبستن و آویزان شدن به قدرت های استکباری دردی را دوا نمی کند.

وی تصریح کرد: تجربه هشت سال دولت های یازدهم و دوازدهم نشان داد که نمی شود به قدرت استکباری به ویژه آمریکا اعتما کرد؛ خوشبختانه دولت سیزدهم دولتی انقلابی است که  اعتماد به ملت را سرلوحه برنامه ها قرار داده است و طبق منویات مقام معظم رهبری حرکت می کند، یعنی در عین مذاکره و تعامل با دنیا، حل مشکلات داخل کشور را به ارتباط با آمریکا گره نزده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha