پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین صالح

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان گفت: فهم عمیق و درک دقیق از شریعت، عمل متعهدانه و ملتزمانِ به‌عنوان یک الگو در نشر و دفاع از دین از رسالت‌های جامعه المصطفی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی نمایندگی المصطفی در خراسان، در فضای مجازی، گفت: طلاب بیش از ۵۰ ملیت در نمایندگی خراسان رضوی فعالیت تحصیلی خود را همراه با تهذیب آغاز می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح، فقه، شریعت، عمل متعهدانه به دین و تبلیغ دین یکی را از رسالت‌های جامعة المصطفی بیان کرد و افزود: فهم عمیق و درک دقیق از شریعت، عمل متعهدانه و ملتزمانِ به‌عنوان یک الگو در نشر و دفاع از دین از رسالت‌های جامعه المصطفی به‌عنوان یک مرکز حوزوی بیان کرد.

وی بابیان اینکه دفاع از دین را نمی‌توانیم بدون فهم دقیق آن انجام دهیم، افزود: در جامعه المصطفی امروز به سبک‌های نوین پژوهشی به‌خصوص درباره دین به‌شدت نیازمندیم، روش پژوهش دین استنباط از منابع دینی به‌صورت روشمند باید به طلاب آموزش دهیم، فهم دین این‌طور نیست که با دو کتاب و سخنرانی علمی حاصل شود، روش و استنباط دارد.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان افزود: طلاب باید با روش پژوهش فقاهت و کلام آشنا شوند، اگر ما روشمند عمل نکنیم، تحقیق را ملتزم نباشیم، خروجی قوی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: جامعه المصطفی میراث دار عمیق حوزه علمیه بیش از هزار سال است؛ طلاب و علاقه‌مندان به آشنایی به دین اسلام و اهل‌بیت از چهارگوشه جهان در ایران جمع شده‌اند.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان، معارف اسلامی در ۱۲۰ کشور جهان به زبان‌های مختلف ترجمه و فراگیر شده است، این‌یکی از مهم‌ترین دستاوردهای المصطفی در سطح بین‌الملل است، افزود: مشهد ظرفیت پذیرش ۳۰۰۰ هزار طلبه از ۱۰۰ کشور را دارد، زیرا این شهر می‌تواند قطب علمی و معنوی جهان اسلام به برکت حضرت رضا (ع) باشد، اما به خاطر امکانات موجود المصطفی مشهد در مضیقه است.

وی بابیان اینکه جامعه المصطفی یک‌نهاد ایرانی، اصیل و بزرگ حوزوی و بین‌المللی است، افزود: طلاب و فارغ‌التحصیلان نسبت به امور مسلمانان اهتمام داشته باشند، باید به علوم روز و جریان‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی مختلف آشنا باشند که در شرایط مختلف باید چه‌کاری انجام دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح ادامه داد: در ابعاد بین‌الملل امروز جهان اسلام، با چالش‌ها و مسائل گوناگونی مواجه است؛ صهیونیسم با همکاری سلفی متعصب و آمریکا و زر و زور اسلام متحجر آل سعود، مثلث شومی علیه اسلام ناب محمدی رقم‌زده است، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه رسالت سنگینی در این برهه تاریخی دارند.

وی در توضیح این مطلب افزود: تولید محتوای مناسب با نیاز جامعه و دنیای امروز برگرفته از سیره و مکتب اهل‌بیت (علیهم اسلام) عرضه کنند، بیش از ۱۰ هزار حدیث ناب هنوز واکاوی نشده است، فقها در فقه به‌خوبی از احادیث استنباط می‌کنند، ولی در حوزه‌های اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی نیاز جدی وجود دارد.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان ادامه داد: طلاب با عمل هوشمندانه و حکیمانه و بافکر متناسب نیاز جامعه امروز می‌توانند هویت اسلامی در جهان را تحکیم کنند و هم به مسلمان بودنشان افتخار کنند و این تلاش‌ها می‌تواند زمینه‌ساز احیای تمدن نوین اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح افزود: امروز جامعه المصطفی با در اختیار داشتن ۱۰ هزار جوان از کشورهای مختلف در سطح جغرافیای جهانی می‌تواند تمدن نوین اسلامی را از همین حوزه‌های علمیه مشهد و قم آغاز کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha