شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تفاهم نامه مشترک بنیاد غدیر و امور مساجد بوشهر

تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگ بین دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر و مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر امضا و تبادل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، تفاهم نامه همکاری های مشترک بین مرکز رسیدگی به امور مساجد استان و بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر صبح امروز منعقد و مقرر شد این دو نهاد در  زمینه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگ همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام عیسی راستگو مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر در این نشست گفت: این تفاهم نامه به منظور تعامل و همکاری این دو نهاد فرهنگی صورت گرفت به همین منظور بنا شد تعداد ۱۰۰ مسجد فعال در استان شناسایی شده و مفاد این تفاهم نامه اجرا شود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر مدت این تفاهم  رادو سال از تاریخ امضای آن عنوان کرد و گفت: ان شاءالله هر دو نهاد فرهنگی در استان بتوانند در راستای توسعه فرهنگ غدیر همکاری داشته باشند.

وی موضوع تفاهم نامه را اجرای برنامه های بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر، توسط مدیریت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان و همکاری و هماهنگی طرفین در روز بزرگداشت و گرامیداشت مناسبتهای تعیین شده از سوی رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر  عنوان کرد و ابراز داشت: این کار با مشارکت ائمه جماعات و هیئت امناء و نمازگزاران مساجد انجام می شود.

حجت الاسلام راستگو با اشاره به هدف انعقاد این تفاهم نامه بیان داشت: اجرای فرمان پیامبر خدا(ص) درباره امر مهم امامت و ولایت امیرالمومنین علی(ع) و نهادینه کردن عیدغدیر و تبیین و نشر معارف علوی در جامعه از اهداف این تفاهم نامه مشترک است.

به گزارش حوزه، بر اساس این تفاهم نامه قرار است -مناسبت های مورد نظر بنیاد غدیر و برنامه های اجرایی هر کدام از مناسبتها و همچنین فعالیتهای مستمر در طول سال، تهیه و تأمین محتوا و مطالب علمی برای ائمه محترم جماعات و به عنوان معلمان و مبلغان غدیر و  انتشار ویژه نامه، جزوه، سوالات مسابقه، پوستر، بروشور برای نمازگران مساجد مورد نظر از سوی بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر صورت گیرد.

همچنین ابلاغ به ائمه جماعات، مسئولین و هیئت امنای مساجد و دیگر مجموعه های مرتبط با مسجد جهت اجرای مفاد تفاهم نامه و برای ارتقاء و توسعه آن به دیگر مساجد، تشکیل ستاد یا کارگروه ویژه جهت اجرای مفاد تفاهم نامه، تشویق و توصیه و تأکید ائمه جماعات مساجد به مردم و نمازگزاران جهت مشارکت عمومی و حمایت مالی و معنوی از اجرای برنامه های این طرح، برنامه ریزی و زمینه سازی مشارکت عمومی جوانان نمازگزار در اجرای برنامه های اعلام شده و تشکیل گروه سرود و نیز تبلیغ و اطلاع رسانی مناسبت های ذکر شده به ویژه دهه امامت و عیدغدیر در محله مربوطه و توصیه به مشارکت عمومی مردم از جمله وظایف تعیین شده رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر در این تفاهم نامه تعیین شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha