پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
افتتاحیه سال تحصیلی درسیستان بلوچستان

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بر لزوم راه اندازی رشته های تخصصی و مرکز پژوهشی برای طلاب خواهر و برادر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در سیستان و بلوچستان،حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰مدارس علمیه سیستان و بلوچستان که در مصلی قدس شهر زاهدان برگزار شد، فرارسیدن سال تحصیلی را به طلاب و خواهر سراسر استان تبریک گفت.

وی اظهار امیدواری کرد: به برکت این ایام و فضای نورانی و معنوی که منور به یاد و نام ابا عبدالله حسین(ع) است سالی پر از خیر و برکت و تلاش بیشتر برای کسب علم و تهذیب نفس باشد.

امام جمعه زاهدان  به بیان ۱۰ نکته خطاب به طلاب، اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه استان پرداخت و گفت: توجه به ارزش، اهمیت و حساسیت حضور در حوزه‌های علمیه؛ شاگردی مکتب امام صادق علیه السلام، سربازی امام زمان (عج) و قدم برداشتن در راه خدا مهم است و باید برای دستیابی به توفیق خدمت در چنین مسیری خداوند را شکر کنیم.

محامی، رسالت سنگین حوزه‌های علمیه و روحانیون را در تبلیغ دین، تبیین معارف اسلامی، دفاع از مبانی دینی و دفع شبهات که در شرایط کنونی و با وجود شبکه های اجتماعی به سرعت منتشر می شود، مهم دانست و افزود: در شرایط کنونی و ایجاد شبهات مختلف، طلاب و روحانیون باید برای رفع شبهات تلاش کنند.

وی با بیان این که حضور در حوزه‌های علمیه و تبلیغ دین واجب کفایی است، بیان داشت: در موقعیت فعلی و تعداد اندک طلاب نسبت با لشکر انبوه دشمن، هر کس می‌تواند باید وارد این عرصه شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، افزایش آمادگی‌های علمی، مهارتی، روحی و معنوی را لازمه انجام این واجب مهم توسط طلاب، اساتید و مسئولان حوزه های علمیه عنوان کرد و ادامه داد: از مسئولان و مدیران حوزه‌های علمیه انتظار می رود زمینه‌های رشد علمی و معنوی همه طلاب خصوصاً طلابی که استعداد بیشتری دارند را فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: طلاب هم باید دغدغه مند و مطالبه گر باشند و از فرصت ها استفاده کنند و همه حوزویان از جمله اساتید و طلاب برای رشد همه جانبه مدارس به خصوص ارتقاء کیفی کارها چه علمی چه  معنوی چه  اخلاقی تلاش نمایند.

امام جمعه زاهدان، با تأکید بر راه اندازی رشته های تخصصی مورد نیاز استان و مرکز پژوهشی برای طلاب خواهر و برادر، مدیریت زمان و نظم و انضباط و استفاده بهینه از ساعات، بلکه دقایق و ثانیه ها را مهم دانست و گفت: باید تلاش کرد و از سرمایه های عمر به نحو احسن استفاده کرد.

 محامی تصریح کرد: توجه به نیاز جامعه، ذوق و سلیقه، و انتخاب مسیر کاری درست باید مد نظر  طلاب باشد که در این خصوص راهنمایی و مشاوره اساتید را می طلبد.

وی بر لزوم انس با قرآن، احادیث، ادعیه و توسل به پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) تاکید کرد و گفت: برای اینکه در مسیر انتخابی و تحصیل علم و تهذیب نفس توفیق پیدا کنیم لازم است با منابع نور اتصال برقرار کنیم  و از آنها بهره‌مند شویم و برای جلب رضایت الهی تلاش کنیم.

در این مراسم، حجت الاسلام مرتضی عرب، مدیر  حوزه علمیه خواهران استان، گزارشی از مدارس علمیه ارائه کرد و در پایان از طلاب برتر با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha