جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سرهنگ محمد حسن سلامی

حوزه/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان گفت: همایش بزرگ تقدیر از یک هزار و ۲۰۰ پیشکسوت دوران دفاع مقدس به صورت همزمان در هشت شهرستان و با سخنرانی ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سرهنگ محمد حسن سلامی، در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان سمنان که صبح پنجشنبه به میزبانی مرکز فرهنگ دفاع مقدس سمنان برگزار شد، با بیان اینکه همایش یک هزار و ۲۰۰ نفری رزمندگان و پیشکسوتان استان یکی از برنامه‌های شاخص روز نخست هفته دفاع مقدس استان است، تاکید کرد: در این مراسم به نمایندگی از رزمندگان استان از این تعداد پیشکسوت دوران فخر و افتخار تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم به صورت همزمان با ویدئوکنفرانس در هشت شهرستان استان سمنان برگزار می‌شود، بیان کرد: در این مراسم رزمندگان، مسئولان، پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس و … حضور خواهند داشت و همچنین ارتباط ویدئوکنفرانسی با ریاست جمهوری از جمله بخش‌های آن است.

ما مقتدر هستیم

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان گفت: شعار برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان سمنان «ما مقتدر هستیم» است لذا با این محوریت پنج همایش بزرگ در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان به همایش تجلیل از یک هزار و ۲۰۰ رزمنده استان، همایش تقدیر از سربازان نیروهای مسلح به مناسبت روز سرباز، همایش زنان ایثارگر، تجلیل از مدافعان سلامت و اصناف و بازاریان که در دوران دفاع مقدس تأثیرگذار بودند، اشاره کرد.

سلامی درباره دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: در سطح استان یادواره‌ها و اجلاسیه های شهدا در تمام هشت شهرستان انجام می‌شود همچنین رونمایی از آثار فرهنگی، هنری و ادبی دوران دفاع مقدس شامل ۲۵ کتاب که از ابتدای سال ۱۴۰۰ در سطح استان سمنان منتشر شده از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۱۲ کتاب صوتی مستند رادیویی شهید دانشگر، نرم افزار شهدای روحانی و … در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد، گفت: محافل خاطره گویی و روایتگری دوران مقدس در سطح گسترده‌ای انجام خواهد شد که در رأس آنها برنامه‌های محوری با حضور ائمه جمعه برگزار می‌شود همچنین آئین محوری این مراسم معنوی روز یکشنبه هفته آینده ساعت ۱۰ صبح در گلزار شهدای سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان برگزار می‌شود.

همایش مودت برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه همایش مودت فرماندهان نیروهای مسلح استان سمنان در کنار رژه موتوری نیروهای مسلح از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان است، بیان کرد: این رژه سی و یکم شهریورماه برگزار خواهد شد لذا باید گفت به دلیل شیوع کرونا امسال هم رژه نیروهای مسلح در سطح استان برگزار نمی‌شود.

سلامی با بیان اینکه کاروان دفاع مقدس نیز در سمنان روز سی و یکم شهریورماه ۱۴۰۰ به حرکت در خواهد آمد، گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از روز سی‌ام شهریورماه ۱۴۰۰ با افتتاح نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس و اربعین حسینی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه عکس دفاع مقدس به صورت مجازی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان سمنان است، بیان کرد: جشنواره‌های مختلفی طی این هفته در سطح استان برگزار می‌شود که یک نمونه آن جشنواره سرو سرخ مختص به تولیدات فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس است.

نقش برجسته رزمندگان استان سمنان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان درباره نقش استان در دوران دفاع مقدس و با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس سرافرازی ملت ایران را در این مقطع تاریخی تثبیت کرده است، گفت: در هر صحنه‌ای که انقلاب اسلامی نیاز به حضور و مجاهدت دارد، نقش و سهم مردم استان برجسته است.

سلامی با بیان اینکه ارتشیان قهرمان استان در ۱۱ عملیات دوران دفاع مقدس حضور فعال داشتند و ۴۵۰ شهید ارتشی در استان سمنان تقدیم انقلاب شده است، افزود: سپاه و بسیج استان در ۲۴ عملیات حضوری مردانه داشته و دو هزار و ۱۳۵ شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند تا نقش بی‌بدیل شأن را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه جهاد سمنان یا همان سنگر سازان بی سنگر در ۳۰ عملیات دوران دفاع مقدس حضور و ۱۱۳ شهید را تقدیم انقلاب کرده است، تاکید کرد: نیروی انتظامی استان سمنان در دوران دفاع مقدس، ۸۵ شهید را تقدیم انقلاب کرد تا مجموعه‌ای پرافتخار در استان لقب بگیرد.

پیش بینی شرایط حضور مردم در رویدادها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح استان سمنان تا روز چهارشنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت از سوی دیگر هر روز از این هفته به یک نام نامگذاری شده است، گفت: در طول هفته دفاع مقدس رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح گسترده با حضور اقشار گوناگون برنامه‌ریزی شده که از جمله آن می‌توان به تهیه دو هزار و ۵۰۰ دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی اشاره کرد.

سلامی از استقرار تیم‌های بهداشتی، پالایش سلامتی و حتی احتمال ایجاد پایگاه واکسیناسیون در مرکز فرهنگی دفاع مقدس در طول هفته دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: پیش بینی می‌شود هر شب بیش از یک هزار نفر در برنامه‌ها و نمایشگاه مرتبط با دفاع مقدس سمنان حضور داشته باشند لذا موکب‌های سلامت و خدمت رسانی به مردم استقرار خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha