جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 978849
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
امام جمعه اردکان همزمان با سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان

امام جمعه اردکان در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها گفت: کسب علم و دانش فضیلتی است که خداوند متعال به طلاب عنایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام اسماعیل شاکر اردکانی روز گذشته در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان با اشاره به روایت «وَ الْجُلُوسُ سَاعَهً عِنْدَ مُذَاکَرَه الْعِلْمِ أَحَبُّ إِلَی اللَّهِ مِنْ قِیَامِ أَلْفِ لَیْلَه؛ نشستن ساعتی در مجلس علم نزد خداوند متعال محبوب‌تر از قیام هزار شب است.»، گفت: یادآودی دائم فضیلت علم و علم آموزی و توفیق کسب دانش که خداوند برای انسان فراهم کرده در انتخاب این مسیر و تقویت اراده تاثیر دارد.

وی با گتبریک شروع سال تحصیلی جدید مدارس علمیه خواهران، تصریح کرد: در روایات اهل بیت( علیهم السلام) علم دین در میان دیگر علوم بیشترین دانشی است که آموختن آن سفارش شده است، زیرا علم دین درد روح بدن افراد را درمان می کند.

استاد حوزه گفت: اگر هدف و انگیزه الهی باشد و مسیر طلبگی به درستی پیموده شود، طلاب شامل حدیث" إِنَّ اَلْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ اَلْأَنْبِیَاءِ؛ دانشمندان وارثان پیمبرانند." خواهند بود.

وی ادامه داد: در روز قیامت انبیاء، علما و شهداء سه گروه شفاعت کننده هستند و علمای دین به منزله تنه و شاخه اسلام و شهدا میوه این درختان می باشند که از نفس مسیحایی امام خمینی(ره ) به این درجه رسیده اند.

حجت الاسلام شاکر در پایان خاطر نشان کرد: علمی که با نیت الهی فراگرفته شود سبب گشایش درهای نور از سوی خدا می شود و علم آموزی با تلاش، کوشش و نظم میسر خواهد بود.

در ادامه مراسم، خانم ابراهیمیان، مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان به بیان نکاتی پیرامون حوزه پرداخت و پخش کلیپ و تجلیل از طلاب پایان بخش مراسم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha