جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام افشار قزوین

حوزه / مسئول کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی قزوین از آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و اجرای برنامه های فرهنگی برای مدد جویان در روز اربعین حسینی خبر داد.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار، مسئول کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین، صبح امروز در دیدار با مهندس جهانگیری، مدیرکل زندان های استان، گفت: سال گذشته برنامه های مختلفی برای مددجویان زندان مرکزی قزوین در روز اربعین با حضور روحانیون اجرا شد که مورد استقبال مسئولین کشوری و استانی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های خوب و ارزشمندی که در این روز برای مددجویان توسط روحانیون برگزار شد، تبیین واقعه عاشورا بود که امسال هم این موضوع در اولویت ستاد کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان می باشد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین عنوان کرد: برای اولین بار در اربعین سال گذشته  اقدامات فرهنگی در زندان مرکزی قزوین صورت گرفت که بسیار موفقیت‌آمیز بود و می‌تواند الگویی برای سایر نهادها باشد.

حجت الاسلام افشار عنوان کرد: مردم ایران در اربعین امسال از حضور در این  پیاده‌روی محروم هستند،  اما فضایی در داخل کشور ایجاد شده که  یاد و نام امام حسین(ع) زنده نگه‌ داشته شود.

وی، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های امسال ستاد کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان قزوین تلاش برای آزادی زندانیان جرادم غیرعمد است، اظهار کرد: سال گذشته از خیرین  دعوت شد که طی یک حرکت جهادی از کمک های  مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استفاده کنند و این حرکت جهادی در استان قزوین آغاز شده و تاکنون تعدادی از زندانیان با کمک خیران آزاد شده‌اند.

 رابط بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت قزوین برگزاری مسابقه با رویکرد اربعین، سخنرانی، مداحی ذاکرین اهل بیت(ع)، بازگویی واقعه عاشورا  توسط دوربین های سه بعدی همراه با روایتگری راویان و ارائه خدمات پزشکی را بخشی از فعالیت‌های کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین  برشمرد

 جهانگیری، مدیر کل زندان های استان قزوین هم در این دیدار گفت: به تجربه بارها ثابت شده که حضور روحانیون در زندان ها باعث تحول درونی زندانیان می شود و آنها پس از گذراندن دوران محکومیت خود می توانند به فردی با رفتار متفاوت از گذشته در جامعه تبدیل شوند

 وی ادامه داد: با توجه به توانمندی های بالای تبلیغی و مشاوره ای روحانیون آمادگی لازم جهت همکاری با ستاد کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین حسینی  در همه عرصه ها خواهیم داشت.

 مدیر کل زندان های استان قزوین عنوان کرد: حضور روحانیون در کنار زندانیان، بسیار مؤثر است و باعث می شود ارتباط خوبی میان آنها برقرار ‌شود و  براساس آن، افرادی که سال‌ها از مسیر درست را انتخاب و زندگی خوبی را آغاز کنند.

آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در روز اربعین | روحانیون به زندان قزوین می روند

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha