سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پیام مشترک امام جمعه و استاندار همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان در پیام مشترکی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، با تاکید بر نقش مهم و سازنده آموزش و پرورش در پیشرفت جامعه، ابراز امیدواری کردند که در سال تحصیلی جدید، جریان تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور به بهترین شکل دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان در پیام مشترکی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، با تاکید بر نقش مهم و سازنده آموزش و پرورش در پیشرفت جامعه، ابراز امیدواری کردند که در سال تحصیلی جدید، جریان تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور به بهترین شکل دنبال خواهد شد.

در این پیام آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ. (آل عمران ۱۶۴)

جایگاه ارزشمند تزکیه و تعلیم در قرآن کریم ایجاب می‌کند دستگاه تعلیم و تربیت در کانون توجه قرار گیرد تا سعادت و کمال جامعه تضمین شود؛ چرا که آموزش و پرورش به عنوان محور توسعه، نقش مهم و سازنده‌ای در تعالی و پیشرفت جامعه و ساختن آینده‌ای درخشان برای شهروندان دارد.

این که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) معلمان را افسران پیشرفت جامعه نامیده‌اند و بر تربیت انسان‌های مؤمن، خردمند، متفکر و اندیشمند، دانشمند، با نظم، با انصاف، دارای اخلاق اسلامی به عنوان خروجی آموزش و پرورش تأکید دارند، نشان از این جایگاه ارزشمند دارد.

در زیست بوم جدید و شرایط کرونایی شاهد جلوه‌های زیبایی از ایثار و جهاد در امر مقدس تعلیم و تربیت بودیم و معلمان عزیز به عنوان جهادگران آموزشی اجازه ندادند کوچک‌ترین وقفه‌ای در تحصیل دانش آموزان عزیز ایجاد شود.

اکنون در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تربیت یقین داریم که با تلاش و همت معلمان و والدین محترم که نقش مهمی در این راستا دارند، جریان تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور به بهترین شکل دنبال خواهد شد.

ضمن تسلیت اربعین حسینی، گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس و آرزوی توفیق برای دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت به ویژه فرهنگیان ارجمند، دانش آموزان عزیز و اولیای محترم آنان، امیدواریم همواره شاهد تعالی آموزش و پرورش و رشد و شکوفایی فرزندان ایران اسلامی در همه صحنه‌ها باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha