سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام باطنی

حجت الاسلام باطنی تعداد شهدای روحانی اصفهان به نسبت جمعیت حوزه علمیه استان در آن زمان دفاع مقدس قریب به ۳هزار نفر بوده است، رتبه اول را در کشور دارا است، گفت: در اصفهان از هر ۶ روحانی و طلبه، یک نفر در دفاع مقدس شهید شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان که خود از جانبازان و آزادگان دفاع مقدس است، پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از روحانیون پیشکسوت دفاع مقدس حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: سالهای اخیر مجمع طلاب شاهد وایثارگری در حوزه علمیه اصفهان شکل گرفته است که دوسالانه به صورت عمومی برگزار می شود که ماموریت پیگیری امور مربوط به روحانیون پیشکسوت دفاع مقدس را دارند.

وی بیان کرد: پیگیری هایی در رابطه با تقویت بنیه علمی روحانیون جانباز و فرزندان شهدای روحانیون حوزه علمیه اصفهان انجام گرفته و اساتیدی برای موارد خاص در این زمینه نیز تعیین شده است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: حدود ۵سال زمان صرف شد که آمار ۵۷۰ خانواده شهید روحانی استان اصفهان احصاء شود و تاکنون مدارک تحصیلی تک تک روحانیون شهید بررسی شده و در حال صدور مدارک به ترتیب هستیم.

وی اظهار کرد: تعداد شهدای روحانی استان اصفهان به نسبت جمعیت حوزه علمیه اصفهان در آن زمان که قریب به ۳هزار نفر بوده است، رتبه اول را در کشور دارا است؛ در اصفهان از هر ۶ روحانی و طلبه حوزه علمیه، یک نفر در دفاع مقدس شهید شده است.

باطنی عنوان کرد: طرح نامه دفاع مقدس جزء دروس طلاب حوزه علمیه اصفهان قرار گرفته و در گام اول، اساتید این دروس غیر طلبه بودند، ولی طبق درخواست ما از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چندین ترم هست که اساتید از بین طلاب و روحانیون جانباز و پیشکسوت انتخاب شده اند.

وی ابراز کرد: امروز متاسفانه روحانیون جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس زنده هستند و عده ای ادعا می کنند روحانیون در جبهه ها نبودند، وای به حال زمانی که روحانیون جانباز  و ایثارگر از میان ما بروند و ما هم ثبت خاطرات نکرده باشیم.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه در جنگ تحمیلی دو نوع فرمانده داشتیم، فرماندهان نظامی و فرمانده معنوی، گفت: فرمانده معنوی دفاع مقدس برعهده روحانیون بود ، فرماندهی که دلهای رزمندگان اسلام را آماده می کرد و به عاشورا و مکتب اهل بیت گره می زد و این امر بسیار در پیروزی دفاع مقدس مثمر ثمر بود.  

وی اظهار کرد: وجه تمایز نظام اسلامی با سایر حکومت ها، همین معنویت و اسلام  است و جبهه های حق علیه باطل چشمه جوشان انقلاب اسلامی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha