جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با گلایه از اینکه دولت قبل زندگی مردم را معطل برخی از مسائل همچون FATF کرد، گفت:  دولت قبل باید نسبت به این مسائل پاسخگو باشد و جواب دهد که اگر واردات واکسن به کشور به دلیل عدم پذیرش FATF ممکن نبود، امروز چطور این موضوع محقق شده است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: اگر امروز می خواهیم موفق شویم و پیشرفت کنیم، لازم است تا همان الگوی مدیریتی دفاع مقدس سبب شد یک کشور تازه انقلاب کرده با همت جوانان در مقابل دنیا بایستد را در کشور اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از فرماندهان ارشد نظامی کشور در دوران دفاع مقدس را جوانان تشکیل می دادند، گفت: باید الگوی مدیریتی این فرماندهان بازخوانی شود و بدانیم که چه طور این جوانان با دستان خالی و اتکا به پروردگار توانستند از سد عظیم مشکلات عبور کنند.

امام جمعه همدان افزود: امروز نیز جوانان کشور می‌توانند با توجه به همان مدیریت دوران دفاع مقدس، که یک مدیریت میدانی و همراه مردم بود، از سد مشکلات اقتصادی موجود عبور کنند.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس با حداقل امکانات بیشترین دستاوردها را برای کشور به دست آوردند، یادآور شد: همان طور که امروز در عرصه تسلیحات نظامی جمهوری اسلامی جز کشورهای قدرتمند محسوب می شود، در عرصه اقتصاد نیز می توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور مشکلات را برطرف نماییم.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه با وجود جوان‌های خوشفکر و نخبه کشور، نباید دچار چنین مشکلاتی باشیم، گفت:  برای رفع مشکلات کشور نیازمند مدیرانی همچون شهید سلیمانی هستیم که مرد میدان باشند.

وی افزود: اگر مدیریت دوران دفاع مقدس را به خوبی مورد ارزیابی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که شجاعت، استفاده از ظرفیت جوانان، شایسته سالاری، داشتن نگرش‌های تولیدی و جهادی مهم ترین ویژگی هایی است که کشور را در دفاع مقدس پیروز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه دفاع مقدس، اعتماد به داشته های خود و جوانان کشور را به ما آموخت، اظهار داشت: امروز نیز اگر می‌خواهیم در عرصه اقتصادی موفق شویم و مشکلات برطرف شود، راه حلش همان الگوی مدیریتی دوران دفاع مقدس و اتکا به توان داخلی است.

دولت شرایط آموزش حضوری را فراهم کند

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، یادآور شد: این اقدام به معنی آن است که دولت به دنبال توسعه همکاری با کشورهای همسایه و شرق است، موضوعی که متاسفانه در دولت گذشته مورد غفلت واقع شده بود.

امام جمعه همدان با گلایه از اینکه دولت قبل، زندگی مردم را معطل برخی از مسائل همچون FATF کرد، گفت:  دولت قبل باید نسبت به این مسائل پاسخگو باشد و جواب دهد که اگر واردات واکسن به کشور به دلیل عدم پذیرش FATFممکن نبود، امروز چطور این موضوع محقق شده است؟

وی با بیان اینکه از دولت می خواهیم شرایط آموزش حضوری را فراهم کند، یادآور شد: آموزش مجازی جایگزینی نامناسبی برای آموزش حضوری است و متاسفانه به دلیل شرایط موجود، در نظام آموزشی و مسائل علمی در حال آسیب دیدن هستیم.

وزارت کشور با معرفی استاندار و شهردار، همدان را از برزخ مدیریتی خارج کند

نماینده ولی فقیه در همدان سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل را سیاست جمهوری اسلامی و نگاه کلان کشور در عرصه داخلی و خارجی دانست و عنوان کرد: مسئله عدالت، اعتراض به ظلم و ستم در سطح بین المللی، تاکید بر اقتدار نظام و عدم القای ضعف و  توجه به سیاسیت‌های خارجی جمهوری اسلامی که مبتنی بر حکمت و عقلانیت است، از مهم ترین نکات این سخنرانی بود.

وی ادامه داد: در سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اقتدار نظام اسلامی، تاکید بر رفع تحریم‌های ظالمانه و تاکید بر توجه نظام اسلامی بر تعامل و مذاکره را در سخنان خود ارائه کردند در حالی که برخی مسئولان در سخنرانی، کشور را ضعیف نشان می داند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن در انتخاب استاندار همدان، یادآور شد: وزارت کشور با معرفی استاندار و شهردار، همدان را از برزخ مدیریتی خارج کند، چرا که بسیاری از امور در استان و مطالبات مردمی بی پاسخ مانده است.  

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha