پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهدای روحانی

حوزه/ شهید روحانی سید جعفر سجادی، مجاهدی بود که با وارسته شدن به گوهر علم و تقوا، در نهایت در شلمچه آسمانی شد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای شهر و دیارش- خوانسار- به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هفته دفاع مقدس فرصت بسیار ارزشمندی است تا نگاهی دیگربار داشته باشیم به زندگی نامه شهدای والامقام و البته بازخوانی وصیت نامه عزیزانی که حقیقتاً به تأسی از ارباب و مولای بی کفنشان حضرت سیدالشهدا(ع)، جاودان همیشگی تاریخ و عند ربهم یرزقون اند.

در این بین، شهدای طلبه و روحانی که مزین به دو گوهر والای علم و جهاد فی سبیل الله هستند، الگوهای وارسته ای می باشند که نگاهی به زندگی و وصیت نامه هایشان، حاوی درس های ماندگار عزت و افتخار و مقاومت و سربلندی است.

روحانی شهید سید جعفر سجادی در سال ۴۱ در خانواده ای متدین در حوالی خوانسار دیده به جهان گشود. با این که دانش آموز مستعدی در دبیرستان بود اما پس از کسب دیپلم، در ابتدای دهه شصت راهی حوزه علمیه شهر و دیارش شد و لباس طلبگی پوشید.

پس از آن که بخشی از مقدمات علوم دینی را فرا گرفت رهسپار حوزه علمیه قم شد تا در جوار حرم ملکوتی کریمه اهل بیت(ع)، این توفیق عظیم را بیابد که به مشق علم و تقوا به طور همزمان بپردازد.

دوستان و نزدیکانش بر این حقیقت صحه گذاشته اند که سید جعفر بیش از هر چیز اهل عمل بود و با این حال می کوشید تا عباداتش نه از روی عادت که از سر معرفت و توجه خالصانه باشد.

اعتقاد داشت حفظ و حراست از گوهر انقلاب اسلامی از به وجود آوردن آن بسیار سخت تر است و در این بین، سستی و کاهلی و بی تفاوتی در این راه را گناهی بزرگ و نابخشودنی می دانست و از این رو از طلبه ها می خواست که پای کار انقلاب با اعتقاد راسخ باقی بمانند و از هجمه ها و فتنه ها و تمسخرها نهراسند.

عاشق جبهه و شهادت شده بود و به همین خاطر نیز دی ماه سال ۶۵ در شلمچه برای همیشه آسمانی گشت و پیکر مطهرش بعد از بازگشت از منطقه، در گلزار شهدای خوانسار به خاک سپرده شد.

در وصیت نامه الهی این شهید عزیز به نکته بسیار مهمی اشاره شده است؛ "عزیزانم بدانید که این دنیا محل گذر و امتحانی بیش نیست، پس دل به این دنیا نبندید و تقوا و صبر را در همه مراحل زندگی پیشه خود سازید. "

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha