سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کتاب مدیریت زمان به قلم حجت الاسلام جلیلی معاون پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز

حوز/استاد حوزه در کارگاه پژوهشی«مدیریت زمان» در مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها رفسنجان به تشریح روش های قدم به قدم برنامه ریزی با مدیریت زمان و رسیدن به اهداف کوتاه مدت تا بلند مدت پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در کرمان، محمدرضا فؤادیان در کارگاه مجازی و پژوهشی مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها رفسنجان با موضوع «مدیریت زمان»، به تعریف برنامه ریزی و اهمیت آن پرداخت.

وی ۱۲ مورد را را از ضرورت های برنامه ریزی معرفی کرد و افزود: اولین کار برای برنامه ریزی « نوشتن اهداف» است که در واقع اهداف به کارهایی گفته می شود که تمام استعداد و فرصت ما صرف آن می شود.

استاد پژوهشگر، گام دوم در مدیریت زمان و برنامه ریزی را«تهیه لیست»بیان کرد و گفت: این لیست می تواند هفتگی (کوتاه مدت) یا ماهیانه (میان مدت) و یا تمام عمر (بلند مدت) باشد.

فؤادیان، گام سوم را «اولویت بندی» یعنی پرداختن به اهداف مهم تر و سخت تر و گام چهارم را پیش بینی آثار و برکات اهداف دانست و افزود:  در گام پنجم، «تمرکز» مهم است که همزمان چند کار با هم انجام نگیرد.

وی سرعت در انجام کارها را ششمین گام در مسیر مدیریت زمان معرفی کرد و گفت: در هفتمین گام لازم است که به روز بوده و در هشتمین گام، افراد باید بر استعداد های منحصر به فرد خود توجه نمایند.

وی، گام های نهم تا دوازدهم را عدم نگاه به محدودیت ها، مثبت اندیشی، کوچک کردن اهداف بزرگ به اهداف کوچک تر و نیز در آخر برای رسیدن به نتیجه«قدرت نه گفتن» به برنامه های غیر ضروری بیان کرد.

استاد کارگاه در پایان کارگاه، معیار تمام اهداف زندگی را مدیریت زمان و مقدمه ای برای برنامه ریزی و اهداف دانست و افزود: موفقیت بدون هدف، امری باطل و محض است و بدون برنامه ریزی میسر نمی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha