پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر / برگزاری مراسم روز اربعین در مدرسه علمیه آیت الله آخوند همدانی(ره)

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه باید مراقب باشیم پس از عمری در کنار کشتی نجات بودن، از این کشتی پیاده نشویم، گفت: اگر کسی گران فروشی می‌کند و کم کاری می‌کند بداند که از این کشتی پیاده شده و یا اگر دچار بدحجابی و یا کم توجهی به واجبات شده، بداند که از مصباح الهدی فاصله گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، بعد از ظهر امروز در مراسم عزاداری روز اربعین در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه را باید مرکز معنویت بدانیم، اظهار داشت: مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) را باید فیضیه غرب کشور و منبع معنویات غرب کشور دانست که در آن علمای بزرگی همچون آیت الله العظمی نوری همدانی تربیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه تربیت علمای بزرگ، بزرگترین خدمت به دین خدا است، گفت: خانواده‌هایی که فرزندان خود را به حوزه‌ها فرستاده‌اند باید به این کار افتخار کنند و سجده شکر به جا بیاورند، چرا که آنها برای جانبازی و سربازی مستقیم در راه دفاع از دین الهی ثبت نام کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه استان در ادامه با اشاره به اینکه حضور در جلسات عزاداری، منتی است که خداوند بر ما نهاده، یادآور شد: باید مراقب باشیم پس از آنکه عمری در کنار کشتی نجات و کشتی هدایت بوده‌ایم، ناگهان از این کشتی پیاده نشویم.

وی افزود: اگر کسی گران فروشی می‌کند و کم کاری می‌کند بداند که از این کشتی پیاده شده و یا اگر دچار بدحجابی و یا کم توجهی به واجبات شده، بداند که از مصباح الهدی فاصله گرفته است.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه باید خدا را شاکر باشیم که در این دوره از زمان زندگی می‌کنیم، خاطر نشان کرد: کجای دنیا را می‌توان مثال زد که مردم به امر ولی فقیه که فرمود جبهه‌ها را پر کنید، بدون کمترین تجهیزات نظامی، میلیونی به سمت جبهه‌ها حرکت کردند.

نباید اجازه دهیم فداکاری‌ رزمندگان به فراموشی سپرده شود

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم تا با خدمت به مردم، اجازه بدبینی به نظام را ندهیم، گفت: خدا نگذرد از برخی مسئولان دولت گذشته که با عملکرد اشتباه خود باعث شدند خون شهدا و مردانگی عمل آنها زیر سوال برده شود و بدبینی در بین مردم ایجاد شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صبحت‌های خود با اشاره به اهمیت برگزاری مراسمات مذهبی و یادواره‌های شهدا، مطرح کرد: استقامت مردم در سایه برگزاری این مجالس است که روحیه شجاعت را در جامعه تزریق می‌کند.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز گرمی جبهه‌ها نشات گرفته از گرمی نور اباعبدالله(ع) و عاشورا بود و پشتوانه رزمندگان مسائل معنوی بود نه پشتیبانی کمک‌های خارجی و یا مادیات.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه هفته دفاع مقدس را باید در سراسر کشور جشن گرفت، گفت: نباید اجازه دهیم این فداکاری‌ها به فراموشی سپرده شود و باید آن را به نسل جدید به درستی منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه امام(ره)، انقلاب را به یدالله گره زد، عنوان کرد: هنر امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی این بود که جامعه را از توجه به مسائل مادیات به سمت اوج مسائل معنوی حرکت داد و مردم را از غیر خدا رهایی داد.

آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی است، یادآور شد: ۴۳ سال است که همه دنیا و برخی از افراد در داخل کشور برای زمین زدن این انقلاب بسیج شده‌اند، که البته تا امروز نتوانسته و در آینده هم ناتوان خواهند بود، چرا که این انقلاب، یک انقلاب الهی است.

انقلاب اسلامی بر خط سرخ امام حسین(ع) ترسیم شده است

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر خط سرخ امام حسین(ع) و کربلا ترسیم شده است، خاطر نشان کرد: همان طور که امروز اربعین و ماه محرم و صفر را زنده نگه می‌داریم باید با برگزاری یادواره‌های شهدا، یاد و خاطره رزمندگان و شهدای دفاع مقدس را در جامعه زنده نگه داریم و این اهداف را در بین مردم تقویت کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان فلسفه قیام عاشورا را برخورد با جهالت دانست و اظهار داشت: هدف امام حسین(ع) مقابله جهالت در برابر تعقل بود تا بشر در طول تاریخ بداند که در مواجه با یزید و طاغوت، با حسین(ع) بیعت کند.

وی با اشاره به توسل رزمندگان و قرائت دعا در جبهه‌ها، گفت: دفاع مقدس دعاهایی که خوانده بودیم را از علم الیقین به عین الیقین تبدیل کرد.

انتهای پیام. /
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    به نظر من یکی از اصول دین بسیار مغفول مانده و در تبیین آن به درستی عمل نشده ، معاد است وای به روزی که خداوند به تک تک اعمال ما رسیدگی خواهد کرد و همه باید پاسخگویی حق الله و حق الناس باشیم