جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سالک

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه سوال اینجاست که استقامت در چه راهی لازم است؟ گفت: نخستین راهی که استقامت لازم است، راه تبلیغ دین و ارشاد وهدایت دین حق است، دومین راه لازمه استقامت، در راه مبارزه و پیکار با دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، پیش از ظهر امروز درآیین افتتاحیه نخستین سنگر یادمان شهدای روحانی استان اصفهان که در مدرسه علمیه صدر بازار برگزار شد، اظهار کرد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در حقیقت در مقابل ۲۸ کشور جهان به پشتوانه رژیم بعثی  صدام جنگیدن و ایستادگی نمودند.

وی با بیان اینکه دشمن تا دندان مسلح بود و ایران حتی برای تهیه سیم خاردار با مشکل مواجه بود، تصریح کرد: امروز این حرکت و فرهنگ دفاع مقدس باید در قرن ۲۱ و جهان نوین با محوریت انقلاب اسلامی ادامه پیدا کند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به آیه۱۱۲ سوره هود «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» گفت: طبق این آیه یک مأموریت بسیار سنگین بر دوش رسول اکرم(ص) قرار گرفت. در این آیه به عنوان دلداری وتسلی خاطر رسول اکرم(ص) براستقامت تاکید شد، نکته دوم بیان رسالت است ونکته سوم برداشت شده از آیه اینکه مومنان از انبوه کفار و دشمنان احساس خطر می کردند که نیاز بود خداوند به مومنان بشارت بدهد.

سالک خاطرنشان کرد: نکته چهارم اینکه اسلام در مقابل بت پرستان قرار گرفته بودند و نباید تردیدی برای شکست مومنان ایجاد می شد که این آیه نازل شد.

وی ابراز کرد: نکته پنجم اینکه نباید از امداد الهی دراین مسیرغافل شویم، این امدادهای الهی را بارها و بارها به چشم خود دردفاع مقدس دیدم، خاطرم هست در دفاع مقدس روزی با شهید ردانی پوردر دشت عباس بودیم که هجوم تانک های زرهی رژیم را دیدیم، در صورت حمله شکست ما قطعی بود ولی به مدد الهی چنان بارانی آمد که دشت گِل شد و تانک ها در گِل گیر کردند و مانع از شکست رزمندگان اسلام شد.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه سوال اینجاست که استقامت در چه راهی لازم است؟ گفت: نخستین راهی که استقامت لازم است، راه تبلیغ دین و ارشاد وهدایت دین حق است، دومین راه لازمه استقامت، در راه مبارزه و پیکار با دشمنان است.

وی اظهار کرد: همه جوامع بشری تسلیم دین نیستند و باید برای پیروزی دین استقامت کرد.

 سالک خاطرنشان کرد: امروزه ۱۱ کانال تلویزیونی در لس آنلجس به زبان فارسی کار می کند که یک کانال فقط مختص خانم بی حجابی است که به بیان تفسیر قرآن می پردازد، دشمن اینگونه در حال جنگیدن است.

وی در توضیح شرایط استقامت مدنظر اسلام گفت: استقامت نمی تواند ریاکارانه و ظاهرسازی و برای کسب قدرت باش؛ استقامت شامل همه می شود و مختص افراد خاصی نیست؛ استقامت در راه توحید و ولایت محقق می شود.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: فرهنگ مقاومت و استقامت فرهنگ بسیار غنی است که می تواند پیروزی ها را شکل دهد، استقامت باید با انگیره الهی باشد.

 سالک با بیان خاطراتی از شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، توضیح داد: در راه اسلام وانقلاب جوانان مخلص و متعهد که انگیره الهی داشتند کم نداشتیم و باید برای جوانان الگو سازی شود.

وی اظهار کرد: موضوع بعدی نقش هدایت و رهبری است؛ امروز نقش هدایتگری مقام معظم رهبری بی بدیل است، هدایت ایشان نباشد، پراکندگی ایجاد می شود.

نماینده ادوار مجلس گفت: استقامت، اخلاص، رهبری مومنانه و حرکت در مسیر حق و عدالت چهار اصل است. در ۸ سال دفاع مقدس، رزمندگان از این ویژگی ها برخوردار بودند، رزمندگان در ۸سال دفاع مقدس در سرما و گرما، کوه ودشت استقامت کردند که مملکت امروز به دست ما رسیده است.

 سالک ادامه داد: ناگفته های دفاع مقدس فراوان است، ولی شاه بیت دفاع مقدس اخلاص رزمندگان بود؛ اگر خواستیم دفاع مقدس را تعریف کنیم، باید رزمنده را تعریف کنیم.

نماینده ادوار مجلس عنوان کرد: خدمتی که روحانیت در دفاع مقدس داشت بی نظیر است و این خیانت بزرگی بوده که سخن از رشادت های روحانیون شهید نشود.

وی در توضیح آثار دفاع مقدس، بیان کرد: بیداری ملت های مسلمان متاثر از دفاع  مقدس، رقم زدن اقتدار نظام اسلامی که تا به امروز ادامه دار است و شکل گیری حرکت خودکفایی در طول مسیر از ان جمله است.

سالک اظهار کرد: حوزه های علمیه در توزیع و گسترش فرهنگ دفاع مقدس نقش اساسی دارند و نباید بگذارند دشمن مسیر را به انحراف ببرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha