شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مرحوم آیت الله سعادت پرور

حوزه/ در پاسخ به پرسش طلاب عزیز در مورد وصی سلوکی فقیه عارف حضرت آیت‌الله سعادت‌پرور (قدس سره) و شایعات منتشر شده در فضای مجازی، به اطلاع می‌رساند: چنین نسبت‌هایی خلاف واقع می‌باشد و ایشان وصی سلوکی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در فضای مجازی سؤالی درباره وصی سلوکی مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور پرسیده شده و در پاسخ به این سؤال، مدیر مؤسسه حفظ و نشر آثار آن مرحوم گفته که آن مرحوم اصلا وصی‌ای ندارد. در ادامه متن این سؤال و جواب را بخوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر شریف مدیر محترم مؤسسه پژوهشی فرهنگی اندیشه سعادت دام توفیقه

سلام علیکم
از آنجایی که یکی از رسالت‌های آن مؤسسه پژوهشی‌فرهنگی، حفظ و نشر آثار بیانی و مکتوب موحد عظیم الشأن،  فقیه عارف، حضرت آیت‌الله سعادت پرور (پهلوانی تهرانی) قدس‌سره می‌باشد، همانطوری که مستحضر می‌باشید، در فضای مجازی چنین شایع شده که آن عالم عامل و عارف پارسا که نمونه‌ای از صفا و اخلاص و پاکی بودند، برای بعد از ارتحالشان  وصی سلوکی معرفی نموده‌اند تاجایی که از فرد و یا افرادی به عنوان وصی سلوکی ایشان نام برده می‌شود.

برای جلوگیری از هرگونه تحریفی در مکتب تربیتی این عارف جلیل‌القدر که به حق با علم و عمل خویش از طریقه اساتید و مشایخ سلوکی خود چون علامه طباطبایی قدس‌سره به زیباترین و عالی‌ترین وجه ممکن حراست نموده و به ترویج آن پرداخته‌اند، لطف کنید اگر چنانچه از ایشان اثباتا و یا نفیا  توصیه و مطلبی در رابطه با وصی سلوکی در اختیار دارید ما را راهنمایی بفرمایید.

با کمال تشکر
جمعی از طلاب

بسم الله الرحمن الرحیم

علیکم السلام ورحمۀ الله
در پاسخ به پرسش طلاب عزیز در مورد وصی سلوکی فقیه عارف حضرت آیت‌الله سعادت‌پرور (قدس سره) و شایعات منتشر شده در فضای مجازی، به اطلاع می‌رساند: چنین نسبت‌هایی خلاف واقع می‌باشد و ایشان وصی سلوکی نداشته و به پیروی از مشایخ خود هیچ فردی را به عنوان وصی سلوکی خود معرفی نفرموده و در وصیتنامه خود چنین مرقوم داشته‌اند:

«نظر به این که گذشتگانِ اساتید اخلاقی، بعد از خود کسی را معین برای تصدی امور اخلاقی نمی‌فرمودند، اینجانب هم نظری نسبت به آن ندارم و تنها می‌گویم: تقوا را در این امور ملحوظ داشته باشید».

          مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی
                     اندیشۀ سعادت
                ابوالفضل سعادت پرور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    نمنه وصی سلوکی!