جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امر به معروف رونهی از منکر

حوزه/ ابراهیمی گفت: امر به معروف تنها امر به حفظ حجاب نیست و آن چیزی که اساس و پایه گسترش امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل می دهد آموزش آمرین به معروف و ناهیان از منکر است. این افراد باید تحت آموزش های مذهبی، روانشناسی، جامعه شناسی و … قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، فاطمه ابراهیمی، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین فروع دین مبین اسلام و واجب کفایی است، اظهار داشت: متاسفانه این دو فریضه الهی در جامعه چندان مورد توجه قرار نمی گیرد و مردم از این امور مهم و شیوه اجرای آن آگاهی چندانی ندارند و گاهی چنان برخورد می کنند که فرد مقابل را به نشان دادن عکس العمل منفی و جبهه گیری وادار می نمایند و گاهی هم در برابر منکراتی که در جامعه رخ می دهد شانه خالی می کنند.

وی ادامه داد: امر به معروف تنها امر به حفظ حجاب نیست و آن چیزی که اساس و پایه گسترش امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل می دهد آموزش آمرین به معروف و ناهیان از منکر است. این افراد باید تحت آموزش های مذهبی، روانشناسی، جامعه شناسی و … قرار بگیرند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که رهبر معظم انقلاب مکررا به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرده اند، افزود: تاثیر امر و نهی زبانی از تاثیر مشت پولادین حکومت ها بیشتر است. اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را به طور کلی رها کند، به تدریج بی تفاوتی در زندگی او حاکم می شود و چنین شخصی از حیات سعادتمند محروم می شود.

ابراهیمی ادامه داد: چنانچه شخصی عمل منکر و زشتی را مشاهده کند که از فرد یا افرادی سرمی زند، و با این که می تواند جلوی آن منکر را بگیرد، ولی بی تفاوت از آن بگذرد در گناه آن گناهکار شریک خواهد بود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که کمتر معصیتی در دین اسلام یافت می شود که در حکم مبارزه و دشمنی علنی با خداوند متعال به حساب آید و گناه ترک امر به معروف و نهی از منکر از جمله ی این معدود موارد است، گفت: از آنجا که مهم ترین ثمره امر به معروف ترویج اخلاق و فرهنگ دینی در جامعه اسلامی و حفظ آن از آفات گوناگون است، مهم ترین پیامدهای منفی ترک این وظیفه آسیب ها و آفات فراوان اجتماعی است.
 

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha