جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفایی

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر یکی از رویکردهای دولت سیزدهم را مبارزه با فساد و پیشگیری از تخلف دانست و تأکید کرد: خدمات و فعالیت‌های الکترونیکی نقش مهمی در جلوگیری از تخلف و فساد دارد که این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در نشستی با اعضای هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت استان بوشهر، یکی از آموزه‌های مهم ائمه اطهار(ع) را نظارت خداوند برای همه اعمال انسان‌ها دانست و اظهار داشت: خداوند متعال بر همه اعمال انسان‌ها چه آشکار چه پنهان ناظر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ممکن است انسان در جامعه لغزش داشته باشد، تصریح کرد: برای مصون ماندن انسان از گناهان، باید همواره خداوند متعال را ناظر بر اعمال خود بدانیم.

امام جمعه بوشهر باتأکید بر توجه به پیشگیری قبل از وقوع گناه و تخلف افزود: مهمترین راهکار مصون نگه داشتن جامعه از گناه‌، شناسایی تخلفات است که این مهم می‌تواند از پیشگیری وقوع مشکلات جلوگیری کند.

وی، یکی از عوامل مهم پیشگیری از تخلف را تصویب قوانین درست و صحیح دانست و تأکید کرد: نظارت بر عملکردها و برخورد منطقی و قانونی می‌تواند از بروز تخلفات جلوگیری و پیشگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه عوامل و نهادهای مختلفی بر عملکرد فعالیت‌ها نظارت دارند گفت: در این راستا پیشگیری از تخلف بسیار مهم و موثر است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، جلوگیری از سوء‌استفاده از قوانین را یک ضرورت دانست و بیان کرد: باید قانون به گونه‌ای تصویب شود که جای هیچ گونه سوء‌استفاده نداشته باشد.

امام جمعه بوشهر یکی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را گسترش عدالت و مبارزه با فساد دانست و افزود: باید در بروز تخلفات برخورد منطقی صورت بگیرد تا بروز مجدد آن امکان‌پذیر نباشد.

وی، یکی از رویکردهای دولت سیزدهم را مبارزه با فساد و پیشگیری از تخلف دانست و تأکید کرد: خدمات و فعالیت‌های الکترونیکی نقش مهمی در جلوگیری از تخلف و فساد دارد که این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به نقش دفتر دیده‌بان شفافیت و عدالت در جلوگیری از فساد و مشکلات، تصریح کرد: پیشنهاد برای رفع برخی از موانع و مشکلات در جامعه از جمله تسریع در ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات، رفع معضلات در اجرا پروژه‌های عمرانی از جمله خط ریلی بوشهر، حل مشکل آب آشامیدنی می‌تواند موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: این سند بیش از ۸ سال است که تدوین شده، ولی اجرایی نشده است که اگر این مهم عملیاتی شده بود اکنون مشکل تأمین آب استان برطرف شده بود.

امام جمعه بوشهر تنها راهکار حل مشکل تأمین آب آشامیدنی استان را اجرا پروژه‌های آب‌شیرین‌کن دانست و خاطر نشان کرد: در اجرا دو پروژه نیروگاه اتمی در استان بوشهر پیشنهاد تولید آب از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن ارائه شده که اجرا آن روزانه ۲۵۰ هزار متر مکعب آب تولید و مشکل تاریخی استان در این عرصه برطرف می‌شود.

وی، ساخت سد را از دیگر موارد مهم در تأمین آب دانست و از تدوین سند اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این سند که در کشور تنها در استان بوشهر تدوین شده تا ۵۰ سال برنامه‌ها را ترسیم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اظهار کرد: ان‌شاءالله با مدیریت استاندار جدید بوشهر مفاد اسناد تهیه شده در ابعاد گوناگون اجرایی و زمینه تسریع پروژه‌ها فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، استفاده از توان مدیریتی جوانان را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: در راستای اعتماد به جوانان و با توجه به توانمندی بالا جوانان استان بوشهر باید از ظرفیت این جوانان در پست‌های مدیریتی استفاده شود.

امام جمعه بوشهر، حمایت از جوانان به‌عنوان سرمایه مهم جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: حمایت از نیروهای خلاق و توانمند باید همواره مورد توجه قرار بگیرد و تشویق و تحلیل از جوانان خلاق یک ضرورت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha