جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
امام حسن

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: دعوت افراد جامعه به تداوم مواسات و همدلی و دستگیری از محرومان، تأسی به سیره کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) است.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت ایام ارتحال حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام مجتبی(ع) اظهار داشت: ملت ایران از ابتدای شیوع کرونا تاکنون که حدود دو سال می گذرد، انصافاً در بحث مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه سنگ تمام گذاشتند، اما شرایط اقتصادی جامعه به خصوص فشارها و سختی های معیشتی زندگی اقشار محروم می طلبد که فرهنگ مواسات و همدلی و دستگیری از نیازمندان همچنان تداوم یابد.

وی افزود: واقعیت آن است که حرکت در این زمینه و دعوت آحاد مردم به این سمت و سو در واقع تأسی به سیره حضرات معصومین(ع) از جمله امام حسن مجتبی(ع) به عنوان کریم اهل بیت(ع) است.

وی گفت: البته فرهنگ ما ایرانی ها که بخش مهمی از آن متأثر از آموزه های ناب دینی است، نسبت به یاری مظلومان و مستضعفان عنایت خاصی دارد، کما این که هر گاه برای بخش هایی از جامعه مشکل پیش آمده، هموطنان ما در یاری رساندن پیش قدم بوده اند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: معمولاً عیار مردمان جوامع در بزنگاه های تاریخی و مهم سنجیده می شود و بر این اساس رفتار مؤمنانه اکثریت ایرانیان که ریشه در مسئولیت اجتماعی و تعهد ایمانی آن ها دارد، به گونه ای است که در کمتر نقطه ای از این عالم مشابه آن یافت می شود.

وی گفت: البته ناگفته نماند که یکی از کارکردهای مهم رسانه ها و نهادها و تشکل های فرهنگی و اجتماعی این است که همواره جامعه را نسبت به همدلی با اقشار ضعیف و محروم و کم برخوردار، حساس و دغدغه مند نگه دارند و نگذارند که خدای ناکرده بخش هایی از جامعه نسبت به این مقولات، کم توجه یا بی تفاوت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha