جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مریم بابایی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی از راه اندازی مقطع سطح چهار در حوزه استان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از آذربایجان غربی، مریم بابایی امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی که در این مدرسه برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تلاش مدیران مدارس برای ارتقای سطح علمی و پژوهشی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، اظهار داشت: اکثر اساتید مدارس علمیه خواهران استان، بانوانی هستند که سطح سه حوزوی را تمام کرده اند و تمام تلاش حوزه خواهران بر ارتقای سطح علمی مدارس  است و تلاش می کنیم در آینده نزدیک سطح چهار حوزوی را هم در استان راه اندازی کنیم.


وی ادامه داد: خوی شهر فقهاست و نیاز است که سطوح عالی و تخصصی در این مدرسه راه اندازی شود و باید مدارس علمیه خواهران در بحث زن و خانواده مرجع پاسخگویی باشد و در سبک زندگی دینی نقش آفرینی کند.


مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با تاکید بر این که اساتید نگاه علمی و پژوهشی را در بین طلاب خواهر ترویج دهند، گفت: اساتید حوزه باید منظومه فکری را در طلاب ایجاد و تقویت کنند و طلاب هم از همین ابتدای ورود به حوزه نسبت به فهم عمیق دین تمام تلاش خود را به کار ببندند.


بابایی در دیدار طلاب سطح سه رشته فقه و اصول، ارتقای مدرسه علمیه به مدرسه عالی و راه اندازی سطح ۳ در شهرستان خوی را از نعمتهای الهی برای طلاب بیان کرد و از آن ها خواست قدر این نعمت را بدانند و با تمام توان به تفقه در دین بپردازند و به صورت جدی و تخصصی مباحث فقهی و اصولی را دنبال کنند و نسبت به انجمن پژوهشی جهت رونق بخشی علمی و پژوهشی در مدرسه علمیه عالی الزهراء پیگیر باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، در دیداری جداگانه با اساتید ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای آنان از اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی خواست، علاوه بر بحث دانش افزایی طلاب، مباحث تربیتی آنان را مد نظر قرار داده و نسبت به آن حساسیت داشته باشند، همچنین با توجه به عزم مدیریت حوزه های علمیه خواهران در ارتقای علمی، اساتید آمادگی خود را در  برنامه‌های تحصیلی شان مد نظر داشته باشند.


وی در ادامه بازدید از مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی با حجت‌الاسلام آقای شکوری موسس و رئیس هیئت امنای این مدرسه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و از اعتماد موسس مدرسه در تشکیل هیئت امنای مدرسه از میان خواهران فرهیخته و فاضله تشکر کرد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha