یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ا مام‌جمعه سلفچگان:

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان به نشانه‌های حل مشکلات اشاره کرد و بیان داشت: هماهنگی و هم‌افزایی قوای سه‌گانه در عرصه‌های مختلف در دهه‌های اخیر کم‌نظیر بوده است، نمونه روشن آن حضور میدانی هر سه رئیس قوه در بررسی مشکلات مردم از نزدیک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،   حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان اظهار داشت: امروز روز اول از ماه ربیع‌الاول مصادف است با بزرگ‌ترین اتفاق تاریخی اسلام که هجرت پیامبر اکرم (ص) است، هجرت پیامبر اسلام (ص) از جهات متعددی قابل‌بررسی است یکی ازآن‌جهت که طلیعه تشکیل حکومت اسلامی و به دنبال آن جهانی‌شدن اسلام است.

وی ادامه داد: هجرت به مدینه زمینه تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر را فراهم کرد و برای جهانی‌شدن اسلام تشکیل چنین حکومتی ضروری بود.

امام‌جمعه سلفچگان ابراز داشت: اتفاقات مسیر هجرت مانند ساخت اولین مسجد و برپایی اولین نمازجمعه توسط شخص پیامبر (ص) در آستانه تشکیل حکومت اسلامی از جنبه‌های دیگر اهمیت این هجرت نورانی و پربرکت را نشان می‌دهد.

وی واقعه لیلة المبیت که علی بن ابیطالب (ع) در بستر پیامبر(ص) خوابیدند و جان حضرت را نجات دادند را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: جریان از این قرار بود تمام قبایل مشرکین و کفار بعد از این که نتوانستند پیامبر را در تبلیغ دین اسلام و مخالفت با بت پرستی متوقف کنند و از طرف دیگر توانایی مقابله با قبیله قریش و بنی هاشم را نداشتند همپیمان شدند تا از هر قبیله یک نفر نماینده در قتل پیامبر مشارکت داشته باشند و در نتیجه قریش نتواند با تمام قبایل مقابله کند.

حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: زمان موعود فرا رسید از هر قبیله یک نفر آدم جنگی و خونخوار حاضر شد، شبانه اطراف خانه پیامبر مخفی شدند تا نیمه‌شب به منزل حمله کنند و تا هوا روشن نشده کار را تمام کنند. خداوند از طریق وحی پیامبر (ص) را باخبر کرد و حضرت جریان را به امیر المومنین(ع) فرمود و سوال کرد آیا در بستر من می‌خوابی؟ حضرت امیر فقط یک سوال پرسید: در این صورت آیا شما سالم می‌مانید؟ وقتی پیامبر (ص) فرمود بلی تبسمی کرد، سجده شکر بجا آورد و قبول کرد، پیامبر آیه و جعلنا من بین ایدیهم سدا را خواندند و جلوی چشم مشترکین بدون اینکه او را ببینند از خانه خارج شد و حضرت علی (ع) در بستر پیامبر خوابید و هر موقع که مشرکین بررسی می‌کردند که آیا پیامبر در منزل هست می دیدن او در بستر خوابیده است تا اینکه نیمه دل شب چهل نفر جانی و آدم‌کش با شمشیرهای برهنه وارد منزل پیامبر شدند و بالای بستر پیامبر رسیدند و همین که خواستند شمشیرها را با همدیگر بر بدن پیامبر فرود آورند یکی پیشنهاد داد که پارچه را از صورت پیامبر (ص) کنار بزنیم تا با بغض بیشتری او را بکشیم اما همین که پارچه را کنار زدند دیدند علی بن ابیطالب (ع) در بستر خوابیده و این بود که حضرت تا پای جان از جان پیامبر محافظت کرد.

وی در ادامه به مسائل روز کشور و جهان اشاره کرد و گفت: حدود دو ماه است دولت سیزدهم کار خودش را شروع کرده و زمام امور را بدست گرفته است اگر چه ممکن است این مدت، زمان زیادی برای حل مشکلات انباشته مردم از دولت قبل نباشد، اما عقب ماندگی ها، نا کار آمدی ها، کم کاری ها، شرطی کردن اقتصاد با مذاکرات و کمک امریکائیها و اروپائیها و مساله برجام، شرایط کرونایی که منجر به مشکلات معیشتی شده باعث شده است تا حل این معضلات مزمن در کوتاه‌مدت سخت و مشکل باشد، اما برخی نشانه‌ها حاکی از امیدواری مردم به‌حل مشکلات و شکستن بن‌بست‌های ساختگی است. این چیزی است که نظرسنجی‌های مختلف نیز آن‌را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام کتابچی به نشانه های حل مشکلات اشاره کرد و بیان داشت:  هماهنگی و هم‌افزایی قوای سه گانه در عرصه‌های مختلف در دهه‌های اخیر کم‌نظیر بوده است، نمونه روشن آن حضور میدانی هر سه رییس قوه در بررسی مشکلات مردم از نزدیک است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری هفتگی جلسات سران برای حل مشکلات مردم، جلسات مکرر شورای هماهنگی اقتصادی که در دوره قبل معمولا تشکیل نمی‌شد، هماهنگی سه قوه در مبارزه با فساد و تصویب و اجرای لوایح و طرح‌های پیشگیری و رفع وقوع فساد در یکی دو ماه گذشته نمونه آن است.

حجت‌الاسلام کتابچی تاکید کرد: ترخیص پرشتاب‌ کالاهای رسوب‌شده در گمرک، تلاش مجلس و دولت برای‌ تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار، حذف امضاهای‌ طلایی و اتخاذ سیاست درست در حل مشکل گرانی کاذب سیمان از جمله اقدامات موثر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • منیره IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 19
    عمارت از حاکمان انقلابی قطعا ضمیمه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر خواهد شد انشاالله
  • محمد IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 13
    به امید دقت دولت در انتخاب مدیران میانی و زمینه سازی تمدن نوین اسلامی
  • رضا فری IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    به یاری علی خود مولا نگهدارکشورمان هست