جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: امنیت غذایی در تمام دنیا حائز اهمیت است و امروز بحمدالله با پیشرفت‌های علمی و آزمایشگاهی می‌توانیم هر روز شاهد بهبود شرایط بهداشت و سلامت غذایی در استان و کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در بازدید از آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان قزوین، گفت: فعالیت‌های شما عزیزان برای اطمینان بخشی به مردم در مصرف غذای سالم بسیار مهم و مفید است و لازم است در جامعه اطلاع‌رسانی بیشتری صورت بگیرد تا مردم بدون استرس مواد غذایی که زیر نظر شما مورد آزمایش‌های پیشرفته قرار می‌گیرد را مصرف کنند.

 وی با تاکید بر اینکه امنیت غذایی مقوله مهم و استراتژیک است، خاطرنشان کرد: امنیت غذایی در تمام دنیا حائز اهمیت است و امروز بحمدالله با پیشرفت‌های علمی و آزمایشگاهی می‌توانیم هر روز شاهد بهبود شرایط بهداشت و سلامت غذایی در استان و کشور باشیم

 امام جمعه قزوین بیان کرد: امنیت در نظام دینی در تمام بخش‌ها از مسائل دارای اولویت است و امروز فعالیت شما در مسیر تامین امنیت غذایی، در همین راستا قرار دارد و قدر زحمات شما عزیزان و متخصصان این عرصه را می‌دانیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه هدف زندگی رسیدن به رشد و تعالی انسانی است، افزود: انسان نباید صرفاً نگاه مادی به دنیا داشته باشد، چرا که هدف اصلی رسیدن به رشد و تعالی انسانی است و سلامتی در تحقق این مهم، بسیار حائز اهمیت است که مجموعه شما نقش مهمی در این راستا دارد

وی دقت در اعلام نتایج آزمایش‌های مواد غذایی را مهم دانست و گفت: قضاوت در حیطه کاری شما می‌تواند بر روی افکار عمومی، تصمیم‌گیری‌های مسئولان و همچنین حفظ بیت‌المال بسیار تاثیرگذار باشد و الحمدلله با تخصص و امکانات بسیار پیشرفته این مهم با دقت بسیار زیاد در مجموعه شما دنبال می‌شود و انتظار این است که هر روز روند رو به رشد خود را تقویت کنید.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تفکر، طهارت و تقوا را سه عرصه مهم برای گره‌گشایی کارها دانست و اظهار کرد: تفکر، طهارت و تقوا وقتی با یکدیگر همراه می‌شوند، درهای بسته باز می‌شود و توجه به این مهم در پیشبرد اهداف در هر عرصه‌ای ضرورت دارد.

 در این مراسم، دکتر حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین نیز بیان کرد: آزمایشگاه دامپزشکی قزوین، آزمایشگاه مرجع و منحصر به فرد در کشور است که در کل کشور دو آزمایشگاه وجود دارد که یکی در قزوین و دیگری در مشهد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای این آزمایشگاه شناسایی موادغذایی سالم از ناسالم است، بیان کرد: در حال حاضر این آزمایشگاه با پالایش مواد غذایی نظیر گوشت و مرغ، سلامت و امنیت غذایی جامعه را تضمین کرده و با اعلام گزارش به مراجع مربوطه، از ورود احتمالی گوشت، مرغ و سایر مواد غذایی نظیر عسل و ماهی ناسالم به بازار جلوگیری می کند.

دکتر زینالی عنوان کرد: آزمایشگاه دامپزشکی قزوین استاندارد بالایی دارد و مورد تایید مراجع بین المللی قرار گرفته است و با پشتوانه آزمایش های این مجموعه، محصولات غذایی استان به کشورهای اوراسیا صادر می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha